1. lipca 2021 15:00

Rower w ćwiczeniach futbolowych

Piłka nożna jest sportem, który wymaga od zawodników ciągłego dbania o jak najwyższy poziom sprawności fizycznej. Odpowiednie podejście do treningów pozwala nie tylko doskonalić kondycję, ale również wpływa na prawidłowy rozwój konkretnych partii mięśni, które mają duże znaczenie podczas rozgrywania spotkań. Część profesjonalnych trenerów w ramach zajęć stawia na treningi z wykorzystaniem rowerów, które okazują się być ciekawym i równocześnie bardzo efektywnym rozwiązaniem.

Zdjęcie

Praca nad wytrzymałością

Regularne pokonywanie odpowiednio dopasowanych dystansów przyczynia się do poprawy kondycji. Najlepszym typem pojazdów, które umożliwią jazdę w zróżnicowanym terenie będą rowery trekkingowe. Dzięki swojej uniwersalnej konstrukcji pozwolą pokonywać odcinki zarówno na drogach szutrowych, jak i asfaltowych. Kluczowym aspektem wykorzystania jednośladów do treningów piłkarskich jest umiejętne dostosowanie tempa przejazdów oraz ich intensywności. Prawidłowe dopasowanie poszczególnych aspektów tego typu treningu pozwala na poprawę wydolności tlenowej, która konieczna będzie do grania na dużej intensywności przez 90 minut oraz wydolności beztlenowej, umożliwiającej wykonywanie krótkich biegów o bardzo dużej intensywności, na przykład po stracie piłki lub w przypadku wyprowadzania szybkiego kontrataku. Jazda na rowerze pozwala także wzmocnić mięśnie nóg. Mimo tego, że piłka nożna nie jest sportem typowo siłowym, to dobra praca nad motoryką i rozwojem odpowiednich partii może przyczynić się do poprawy chociażby siły strzału czy prędkości biegu.

Treningi na mniejszej intensywności

Podczas powrotu po kontuzji ważne jest, aby organizm nie borykał się ze zbyt dużym przeciążeniem. Wykorzystanie roweru okazuje się być w tej kwestii bardzo skutecznym rozwiązaniem. Poruszanie się za pomocą jednośladu nie jest przesadnie obciążające dla stawów. Dzięki temu możliwe jest przeprowadzenie lekkich treningów, które pozwolą zawodnikowi odzyskać pełnię sprawności. Rower może się również okazać dobrym wyborem w przypadku chęci dobrego przepracowania okresu przygotowawczego. Po intensywnym sezonie ważny jest odpowiedni odpoczynek, który umożliwi prawidłową regenerację organizmu. Wprowadzenie lekkich treningów rowerowych pomoże jednak utrzymać ciało w dobrej formie nawet w przypadku wakacyjnego wyjazdu, co może mieć dużą rolę w kwestii prawidłowego przygotowania się do kolejnego sezonu. 

Zdjęcie

Wybór odpowiedniego roweru

Przy wyborze roweru należy zwrócić uwagę na docelowy teren, w którym miałyby się odbywać treningi. W przypadku dróg asfaltowych lepiej sprawdzą się rowery szosowe, natomiast pojazdy trekkingowe będą dobrą opcją w przypadku dużego zróżnicowania nawierzchni. Na bardzo trudnych ścieżkach najlepiej sprawdzą się rowery górskie. Lepiej jednak unikać tego typu szlaków, ponieważ w przypadku wymagających zjazdów najdrobniejszy błąd może skutkować poważną kontuzją. Podczas poszukiwania konkretnego modelu warto również skorzystać z przydatnego narzędzia, jakim jest porównywarka cenowa, dzięki której możliwe będzie zaoszczędzenie pewnej sumy pieniędzy na zakupie sprzętu. 

Wykorzystanie roweru to dobry sposób na uatrakcyjnienie treningów przygotowujących do meczu oraz polepszenie własnych możliwości. Warto jednak pamiętać, że tego typu aktywności powinny być prowadzone w sposób rozważny, w celu zminimalizowania ryzyka wystąpienia kontuzji.

 

Komentarze:

Zaloguj się, aby dodać komentarz ze swojego konta:

Login: Hasło:


Dodaj komentarz jako gość:

Autor



www.pomorskifutbol.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Są one wyłącznie opinią autorów. Komentarze zawierające treści obraźliwe lub wulgarne będą usuwane.