10. grudnia 2021 19:00

Hosting wideo na YouTube to największy trend w historii.

YouTube to największa platforma do udostępniania filmów i medium społecznościowe, należące do Google. Ludzie przesyłają na YouTube ponad 400 godzin wideo na minutę. Jest to zarazem jeden z najlepszych sposobów komunikowania się z szeroką publicznością.

Każdy, kto jest zainteresowany tym, aby wrzucać lub oglądać filmy na tej platformie, może to robić całkowicie bezpłatnie. Wymaga to jedynie posiadania konta, które można założyć w dosłownie kilka minut, wykorzystując swój adres e-mail i hasło. YouTube już od kilkunastu lat buduje swoją popularność, która nie zamierza spadać. Zastanawiałeś się, dlaczego tak jest? W tym artykule przyjrzymy się bliżej tej marce i wymienimy 5 najlepszych przyczyn, dlaczego hosting na YouTube stał się trendem naszych czasów. Miłej lektury!  

Jaki był pierwotny cel YouTube?

Serwis został pierwotnie założony jako platforma, na której każdy może publikować dowolne treści wideo. Spodziewano się, że użytkownicy będą mogli korzystać z witryny do przesyłania, udostępniania i przeglądania treści bez ograniczeń. Od tego czasu marka ta stała się jedną z czołowych witryn dystrybucji wideo na świecie. Obecnie wielu twórców treści zarabia spore pieniądze dzięki swoim materiałom, które zapewniają przyzwoite życie.

 

Dzięki takim programom jak program partnerski YouTube i Google AdSense pewna część osób może rzeczywiście zrobić karierę jako YouTuber. Platforma ta powstała w Walentynki w 2005 roku. Pomysłodawcą projektu był Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim, wszyscy byli byłymi pracownikami PayPal. Platforma podobnie jak wiele innych w Dolinie Krzemowej zaczynała jako przedsiębiorstwo finansowane przez sponsorów, które posiadało prowizoryczne biura w garażu.

Według założycieli pomysł narodził się na przyjęciu w San Francisco, kilka miesięcy wcześniej, w 2004 roku. Wspomniane wcześniej trójka młodych mężczyzn, była sfrustrowana tym, jak trudno było w tamtym okresie znaleźć i udostępnić klipy wideo w Internecie.

 

W maju 2005 roku w sieci pojawiła się wersja beta YouTube, a w ciągu kolejnego miesiąca opublikowano pierwszy film, który był zatytułowany „Me at the zoo”, co w przełożeniu na język polski oznacza „Ja w zoo”. Autorem tego wideo był Jawed Karim, który udał się do zoo w San Diego i opowiadał o słoniach. Do września 2005 roku YouTube zdołał uzyskać milion wyświetleń pod swoim pierwszym filmem. Była to reklama Nike, która stała się niezwykle popularna. Ten pierwszy viralowy film na YouTube był krótkim klipem, w którym brazylijski piłkarz Ronaldinho otrzymuje parę złotych butów. Nike było jednocześnie jedną z pierwszych ogromnych firm, które wykorzystały potencjał promocyjny YouTube.

 

W listopadzie 2005 roku firma Sequoia Capital zainwestowała w ten biznes imponujące 3,5 miliona dolarów, a Roelof Botha (który również wcześniej pracował dla PayPal) dołączył do rady dyrektorów YouTube. Sequoia i Artis Capital Management zainwestowały dodatkowe 8 milionów dolarów również w 2006 roku, ponieważ strona internetowa odnotowała znaczny wzrost w pierwszych kilku miesiącach. 

Autorzy YouTube

  • Jawed Karim — urodził się w 1979 roku w Merseburgu we wschodnich Niemczech. Jego ojciec pochodził z Bangladeszu a matka z Niemiec. Po doświadczeniu ksenofobii w Niemczech jego ojciec przeniósł się w 1992 roku do Saint Paul w Minnesocie. Jawed studiował informatykę na Uniwersytecie Illinois Urbana-Champaign, ale wyjechał przed ukończeniem studiów. Po rezygnacji Jawed został jednym z pierwszych pracowników raczkującego PayPal. Tam kontynuował naukę i ostatecznie ukończył studia z informatyki, a następnie uzyskał tytuł magistra na Uniwersytecie Stanforda.

  • Chad Hurley — studiował projektowanie na Uniwersytecie Indiana w Pensylwanii, zanim po ukończeniu studiów w 1999 roku dołączył do PayPal. W pracy koncentrował się przede wszystkim na doświadczeniu użytkownika.

  • Steven Shih Chen — urodził się w 1978 roku w Tajpej na Tajwanie. Jego rodzina wyemigrowała do USA, gdy miał osiem lat. Steve przedwcześnie zakończył edukację na Illinois Mathematics and Science Academy. Następnie uczęszczał na University of Illinois w Urbana-Champaign, który ukończył w 2002 roku, uzyskując dyplom z informatyki. Po studiach dołączył do PayPal.

Skąd wzięła się nazwa YouTube?

W przeciwieństwie do wielu innych nazw dużych marek nazwa YouTube jest w rzeczywistości dość oczywista. „You” oznacza „Ty” i jednocześnie wskazuje, że treść jest tworzona przez użytkownika, a „Tube” to ukłon w stronę starszego, oryginalnego określenia telewizji. 

Link: https://cdn.pixabay.com/photo/2017/09/04/00/08/youtube-2712573_960_720.png

Wkrótce po zarejestrowaniu adresu URL, YouTube został natychmiast zaatakowany przez inną firmę o nazwie Universal Tube & Rollform Equipment. Adres konkurencji był bardzo podobny - www.utube.com . Złożyli oni pozew przeciwko YouTube, który od samego początku wydawał się nieskutecznym. Dzisiaj adres URL tej firmy to: www.utubeonline.com . Od swoich początków w 2005 roku YouTube stał się gigantem Internetu. Jest teraz obecny w ponad 76 krajach i dostępny w 61 językach. Strona ma ponad miliard użytkowników i stała się de facto platformą udostępniania wideo w Internecie.

Jak zarabia YouTube?

Jak każda inna firma, YouTube musi jakoś zarabiać, ale jak dokładnie robi to amerykański gigant? Przed zakupem przez Google platforma deklarowała miesięczny dochód w wysokości około 16 milionów dolarów. Pomimo tego, kiedy Google nabył tę witrynę w 2006 roku, droga do dochodowego biznesu była jeszcze długa i kręta.

 

Google dostrzegł potencjał platformy jako usługi wideo online. Przypuszczali, że łącząc platformę YouTube z ogromnym ruchem internetowym Google, to tylko kwestia czasu, zanim inwestycja się opłaci. Usługa reklam wkrótce została dodana do treści wideo na platformie, aby uzyskać duże przychody. Zgodnie z prognozami wszystko się sprawdziło i zadziałało. 

 

Do czerwca 2008 roku magazyn Forbes informował, że największa platforma z filmami wideo zarabiała około 200 milionów dolarów rocznie, głównie dzięki postępom w sprzedaży reklam. Przez lata udoskonaleń firma Google zaczęła umieszczać ukierunkowane reklamy bezpośrednio w klipach wideo oglądanych przez użytkowników, a także promować polecane treści. Zostało to później zastąpione wyświetlaniem płatnych reklam przed rozpoczęciem odtwarzania filmu. Firma dodała już jakiś czas temu funkcję dwóch reklam, która wyświetla dwie reklamy jednocześnie, aby zwiększyć potencjalne przychody z treści. Nie jest to jedyne źródło przychodów platformy. YouTube również zarabia pieniądze dzięki swojemu modelowi opartemu na subskrybentach — teraz nazywanemu YouTube Premium (wcześniej YouTube Red), usłudze Music Premium oraz płatnej telewizji.

Dlaczego hosting wideo stał się trendem?

YouTube naprawdę przeszedł długą drogę. Początkowo była to firma, oferująca usługi przesyłania strumieniowego, ale teraz, jest to również miejsce pracy i źródło stałego dochodu dla wielu osób. Ci ludzie nazywani są YouTuberami lub celebrytami, ponieważ niektórzy z nich cieszą się większą popularnością niż gwiazdy telewizyjne. Istnieją minimalne wymagania, aby można było zostać YouTuberem. Tak naprawdę potrzebne jest posiadanie aparatu i własnej osoby. Jeżeli jednak chcesz poprawić jakość swoich materiałów, należy zakupić profesjonalny sprzęt tj.:

  • kamera;

  • komputer z mocnym procesorem i kartą graficzną;

  • zewnętrzny mikrofon;

  • lampa pierścieniowa;

  • oprogramowanie do obróbki filmów.

Hosting wideo stał się bez wątpienia trendem, na który wpływ ma wiele czynników. Poniżej postaramy się w miarę racjonalnie opisać, dlaczego hosting stał się trendem i jakie korzyści niesie on dla twórców.

  1. Brak wymagań i umiejętności

Chcesz tworzyć filmy na YouTube? Wystarczy, że wyjmiesz swój telefon i zaczniesz nagrywać. Chcesz, żeby filmy były profesjonalne? Zakup lepszy sprzęt. Nie potrzebujesz kilkuletniej edukacji czy wykształcenia, aby zrobić karierę na YouTube. Sam talent wystarczy. Jeśli wiesz, co przemawia do Twoich odbiorców, możesz zacząć tworzyć treści wideo na swój kanał, opracowywać strategię swoich postów i nawiązywać kontakt z odbiorcami. 

 

Jeżeli zaczynasz prowadzić kanał na YouTube, to stajesz się swoim własnym szefem. Ludzie online szukają zabawnych, edukacyjnych czy inspirujących materiałów. Dopóki możesz tworzyć treści, które Twoi odbiorcy uważają za atrakcyjne i motywujące, możesz cieszyć się karierą na platformie bez konieczności posiadania dyplomu ukończenia studiów. Dodatkowo nie musisz też posiadać odpowiedniego wieku, aby założyć własny kanał. To właśnie ta wolność i elastyczność powoduje, że hosting filmów na YouTube stał się trendem.

  1. Brak ciśnienia

YouTube na pewno jest konkurencyjny i ciężko się wybić, ale wszystko, czego potrzebujesz to przekonanie i zrozumienie celu. Musisz zrozumieć swoich odbiorców, dowiedzieć się czego szukają i jakie tematy są najbardziej pożądane. Tutaj nie ma żadnej presji. Możesz dniami przeprowadzać analizy, aby idealnie dopasować treści. Nie musisz się martwić o zwolnienia lekarskie czy papierkową robotę, jeśli gorzej się poczujesz. Po prostu zacznij swoją pracę, wtedy kiedy będziesz w optymalnej formie, a Twoja kreatywność pozwoli Ci na stworzenie ciekawego materiału wideo, którym zachęcisz odbiorców do subskrypcji kanału.

  1. Nie musisz mieć biura

Masz genialny pomysł i chcesz założyć swój kanał? Nie martw się. Możesz go stworzyć w dowolnym miejscu i czasie bez kapitału początkowego i wynajmowania biura. Możesz zacząć od swojej sypialni lub kuchni z kilkoma przyzwoitymi materiałami do nagrywania filmów.

Nie musisz zapraszać swojej załogi do biura w każdy poniedziałek, dlatego że hostować filmy można nawet podczas wakacji, kiedy właśnie opalasz się na plaży. Kiedy już rozwiniesz swój kanał na tyle, że będziesz musiał zrekrutować kilkunastu pracowników możesz pomyśleć o biurze. Natomiast na początku jest to całkowicie zbędne.

  1. Pozwala podążać za pasją

Niezależnie od tego, czy jesteś pisarzem, producentem, animatorem czy reżyserem, YouTube daje Ci możliwość podążania za własną pasją, uwalniając przy tym swoją kreatywność. Masz pomysł? Wystarczy stworzyć scenariusz, samodzielnie nagrać i umieścić wideo na platformie.

  1. Źródło dochodów.

Link: https://cdn.pixabay.com/photo/2013/07/18/10/56/fall-163496_960_720.jpg

Bez wątpienia jest to jedna z głównych przyczyn, dla której hosting filmów na YouTube stał się trendem naszych czasów. Każda osoba, która zamieszcza filmy na tej platformie, robi to z pasji, jednakże gdyby odciąć od tego zarobki, jakie wiążą się z opublikowaniem tych materiałów, moglibyśmy zobaczyć, kto rzeczywiście tworzył treści z pasji. YouTube jest doskonałym miejscem, w którym można sobie dorobić, a w przypadku dużych kanałów nawet stale zarabiać. Rekordziści potrafią zarabiać kilkanaście milionów w ciągu roku. Poniżej znajduje się lista najpopularniejszych kanałów na YouTube w Polsce.

 

Nazwa kanału

Liczba subskrybentów

Liczba wyświetleń

Blowek

4,790,000

991,758,211

Karol Friz Wiśniewski

4,500,000

1,919,407,575

Stuu

4,280,000

1,067,909,989

reZigiusz

4,260,000

1,052,000,188

SA Wardega

3,630,000

781,280,762

Podsumowanie

Istnieje wiele branż, które odnoszą sukcesy w ostatnim czasie. Z uwagi na pandemię, oglądanie materiałów wideo na pewno zyskało na popularności podobnie jak zainteresowanie grami hazardowymi. Darmowe gry hazardowe siódemki są najczęstszym wyborem kasynowych entuzjastów, ponieważ zapewniają one niesamowitą rozrywkę i jednocześnie pozwalają zarobić dodatkowe pieniądze. Największymi deweloperami w świecie hazardu, którzy specjalizują się w produkcji tego rodzaju gier są bez wątpienia: Wazdan, NetEnt, Play’n Go, Betsoft i Blueprint Gaming. Takie pozycje można znaleźć praktycznie w każdym kasynie online dodatkowo wykorzystując bonus bez depozytu lub kod promocyjny na darmowe spiny.

YouTube może okazać się lepszym wyborem dla osób, które nie lubią zbytniego ryzyka, jednakże jest to marka posiadająca zarówno wady, jak i zalety, a wybór tak naprawdę zależy od Ciebie i od tego, czy jesteś przygotowany na stałą ciężką pracę. Nagrywanie imponujących filmów o wysokiej jakości z pewnością wymaga zaangażowania, ale wszystko to w dłuższym okresie solidnie zaprocentuje.
 

Komentarze:

Zaloguj się, aby dodać komentarz ze swojego konta:

Login: Hasło:


Dodaj komentarz jako gość:

Autor



www.pomorskifutbol.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Są one wyłącznie opinią autorów. Komentarze zawierające treści obraźliwe lub wulgarne będą usuwane.