18. listopada 2021 10:20

Dla kogo personal branding?

Zarządzanie własnym wizerunkiem nigdy wcześniej nie było tak popularną praktyką jak obecnie. Są różne wyznaczniki na personal branding, ale tym najważniejszym bez wątpienia jest ten, świadczący o naszych cechach szczególnych. O czymś, czym się wyróżniamy i co mamy do zaoferowania światu.

Budowanie własnej marki to wszystkie działania, które polegają na promowaniu siebie, a dokładniej nazwiskiem, osobą, wszystkimi działaniami oraz posiadaną wiedzą. W ten sposób stajemy się pewnego rodzaju produktem, który charakteryzuje się rozpoznawalnością na rynku i ma swoją wartość.. Podsumowując, personal branding to dokładnie przemyślany proces zarządzania własnym wizerunkiem zawodowym, karierą oraz życiem osobistym. Tym bardziej że są darmowe spiny bez depozytu za rejestrację .

Dwa ważne wyznaczniki personal branding

Można wyróżnić jego dwa istotne wyznaczniki brandingu personalnego, a są to między innymi następne.

Autentyczność

Autentyczność, to niezbędna cecha do zbudowania silnej marki. Polega ona na szukaniu odpowiedzi na pytanie, które wyróżnia daną osobę od pozostałych. Dokładniej chodzi tu o coś, co sprawia, że jest ona postrzegana jako ktoś wyjątkowy. Autentyczność równa się prawdziwość w tym co się robi oraz w jaki sposób się zachowuje w trakcie codziennych czynności. Wszystkie działania muszą być ze sobą spójne, ponieważ tylko wtedy dana osoba uznawana jest przez społeczeństwo jako autentyczna. Jeśli robisz to, co lubisz, ciągłe poszukiwanie wiedzy i dokształcanie się to Twoje hobby i nie masz problemu z budowaniem pozytywnych relacji z innymi, to z pewnością Twoi odbiorcy uznają Cię za osobę zachowującą się swobodnie. Swoboda natomiast bywa wyznacznikiem autentyczności.

Przydatność

Nasza osoba powinna być ważna oraz przydatna po to, aby pozostali byli nami zainteresowani. W związku z tym, należy odpowiedzieć sobie na pytanie odnośnie tego, co mogę zaoferować innym oraz co wartościowego dla nich robię. Odbiorcy określają daną markę silną w przypadku, gdy ma ona wpływ na ich życie. Można wskazać marki, które cieszą się popularnością wśród milionów oraz te rozpoznawalne jedynie w wąskiej grupie odbiorców.

Wyznaczniki brandingu personalnego to nie wszystko

Aby zbudować silną osobistą markę , konieczne jest znalezienie u siebie szczególnej cechy, która będzie wyróżniać nas spośród pozostałych ludzi na świecie. W życiu poznajemy wielu ludzi, jednak zdarzają się tacy, którzy na długo pozostają w naszych myślach. Z pewnością rzadko zastanawiamy się, dlaczego tak się dzieje. Najczęściej przyczyną są wzbudzone u nas przez daną osobę pozytywne emocje, które sprawiają, że ktoś zostanie w naszej pamięci na długo.

Od czego zacząć budowanie brandingu personalnego?

Powiedzieliśmy sobie, jakie są wyznaczniki brandingu personalnego . Wiemy, jacy powinniśmy być, aby w oczach innych uchodzić za autentycznych. Wiemy też, że to, co robimy, musi być przydatne. Jeśli jednak wciąż tkwimy w punkcie początkowym i nie wiemy, od czego zacząć pracę nad własnym wizerunkiem to odpowiedź jest prosta… właśnie od siebie. A w zasadzie od refleksji na swój temat i określenia swoich mocnych, jak i słabych stron. Sprecyzowania, jakie mamy szanse na powodzenie, a co może stanąć nam na drodze do wymarzonego sukcesu (oraz jak to ewentualnie pokonać). Następnie powinniśmy określić, komu chcemy pomagać. Kto ma być naszym idealnym odbiorcą, czyli tak zwaną grupą docelową. Ustalając obraz perfekcyjnego odbiorcy, zastanówmy się, ile ta osoba ma lat, gdzie mieszka, czym się zajmuje, co robi w wolnym czasie, jakimi wartościami się kieruje i gdzie bywa. To bardzo pomoże na dalszych etapach personal brandingu.

Znamy już wyznaczniki personal brandingu, wiemy, co zrobić, zanim zaczniemy pracę nad sobą i swoim wizerunkiem. Zatem nadchodzi czas na działanie! Pokażmy się wreszcie światu. Możemy zrobić to, zakładając własny blog albo profil w mediach społecznościowych. Udzielajmy się na tematycznych forach internetowych i bywamy tam, gdzie są inspirujące nas osoby.

W razie potrzeby zawsze możemy skorzystać z usług personal brandera, czyli osoby, która krok po kroku przeprowadzi nas przez zawiłości budowania marki osobistej, pomoże sprecyzować cele i założenia, a także spojrzy na nas z innej, być może zaskakującej dla nas perspektywy.

Komentarze:

Zaloguj się, aby dodać komentarz ze swojego konta:

Login: Hasło:


Dodaj komentarz jako gość:

Autor



www.pomorskifutbol.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Są one wyłącznie opinią autorów. Komentarze zawierające treści obraźliwe lub wulgarne będą usuwane.