18. listopada 2021 10:00

Czym jest branding personalny?

Zdarzyło Ci się zadać sobie pytanie, czym jest branding personalny? W tym artykule znajdziesz odpowiedź. Branding personalny to nic innego jak sposób na tworzenie w dokładny i zaplanowany sposób, osobistej marki oraz zarządzanie swoim wizerunkiem. Ogólnie rzecz biorąc, można go ująć również jako wszystkie działania związane z budowaniem marki odpowiadającej danej osobie.

Co określa osobę, czyli sedno tego, czym jest branding personalny?

Na personal branding składają się poszczególne elementy. Osobę określa nazwisko, wizerunek, dotychczasowe dokonania oraz sukcesy na polu rodzinnym, towarzyskim i zawodowym. Branding personalny to poniekąd traktowanie określonej osoby jak towaru, który posiada charakterystyczne cechy takie jak darmowe spiny bez depozytu za rejestrację.

Inaczej mówiąc, czym jest branding personalny – branding personalny to odpowiednio zaplanowany proces zarządzania własny wizerunkiem. Składają się na niego wszystkie wartości, cechy, przesłania oraz informacje. Silna osobista marka w dłuższej perspektywie czasu pozwala budować wysokiej jakości kontakty międzyludzkie, a nawet staje się pewnego rodzaju wartością rynkową. Branding personalny może okazać się przydatny dla wszystkich tych, którzy poszukują zatrudnienia lub pragną być odbierani przez kontrahentów i klientów jako osoba profesjonalna w swojej dziedzinie.

Silna i świadoma marka osobista pozwala na stanie się rozpoznawalnym w branży, co nie jest bez znaczenia dla wzrostu naszej atrakcyjności nie tylko na rynku pracy, ale także wpływa to na nasze możliwości zawodowe. To dzięki rozbudowanej sieci kontaktów biznesowych, mamy szansę na powiększenie bazy stałych klientów. Personalny branding pomoże nam na wyróżnienie się z tłumu jednostek o podobnych umiejętnościach. Nie możemy zapominać, że oryginalność idzie w parze z byciem autentycznym. Podobnie sytuacja kształtuje się, kiedy budujemy swój wizerunek eksperta w dziedzinie, w której nie jesteśmy autorytetem.

Co jest ważne w procesie tworzenia brandingu personalnego?

Przy tworzeniu osobistego brandingu liczy się przemyślana strategia, która będzie spójna z całością. Nie można zapominać, że budowanie marki osobistej to długotrwały proces, który będzie wymagał od nas wiedzy z zakresu marketingu oraz dużej determinacji. Nie musisz robić tego sam, na rynku jest wielu specjalistów, którzy zajmują się tworzeniem marki osobistej od podstaw i doskonale rozumieją, czym jest personal branding. Określają wartości i narzędzia, na mocy których zostaje określone zapotrzebowanie na rynku tak, aby tworzony wizerunek wzbudzał zaufanie klientów, był profesjonalny i autentyczny.

Od początku liczy się cel

Tworząc markę osobistą, nie możemy zapomnieć o celu, który nam przyświeca. Jest on nierozerwalnie połączony z osobą, która ten wizerunek kreuje. Warto pamiętać, że to cel jest dobrym motywatorem do działania i właśnie od tego wielu z nas zaczyna budowanie swojej własnej marki. Na nasz wizerunek może wpływać wszystko, nasze zainteresowania, osiągnięcia, hobby, czy doświadczenia pozabiznesowe. Pamiętajmy, że liczy się nie tylko doświadczenie zawodowe, ale także nasze życie prywatne. To ważne, że przy tworzeniu marki osobistej zawsze jesteśmy specjalistą. Nie ma znaczenia, czy wypowiadamy się na gruncie zawodowym, czy prywatnym, jesteśmy ekspertami w naszej wąskiej dziedzinie.

Etapy brandingu personalnego

Skoro już wiemy, czym jest branding personalny, prześledźmy proces budowania własnego wizerunku. Warto też podkreślić, że można samodzielnie nad nim pracować lub skorzystać z pomocy personal brandera – osoby, która ukierunkuje nasze działania i przeprowadzi przez cały ten proces, służąc radą i swoim zaangażowaniem.

Co do etapów brandingu personalnego – pierwszy z nich polega na autoanalizie. To moment, w którym musimy stanąć twarzą w twarz ze sobą i jasno określić, jakie mamy mocne, a jakie słabe strony. Drugi etap to doskonały czas na skonkretyzowanie grupy docelowej (a więc odpowiedź na pytanie: do kogo kierujemy działania? Kto ma być odbiorcą naszej marki osobistej?) i obszarów, na których chcemy działać. Na trzecim etapie już doskonale wiemy, czym jest branding personalny. Zatem jest to czas na podjęcie konkretnych działań! Czas na komunikację i prezentację siebie. Można tego dokonać, poprzez media społecznościowe, pisanie eksperckich artykułów blogowych, coaching albo tworzenie własnych kampanii marketingowych.

Komentarze:

Zaloguj się, aby dodać komentarz ze swojego konta:

Login: Hasło:


Dodaj komentarz jako gość:

Autor



www.pomorskifutbol.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Są one wyłącznie opinią autorów. Komentarze zawierające treści obraźliwe lub wulgarne będą usuwane.