13. listopada 2021 08:00

Reklama w Internecie - czy może być groźna?

Nikt chyba nie ma wątpliwości, że dziś rynek pełen jest reklam o podłożu hazardowym. Możemy na różnych stronach widzieć darmowe gry hazardowe automaty hot spot , reklamy bukmacherów czy kasyn. Mamy także do czynienia ze zjawiskiem spersonalizowanych reklam. Czy mogą być one groźnym zjawiskiem?

Nowe możliwości

Zarówno w Polsce, jak i wielu innych krajach, z roku na rok rośnie ilość osób grających w kasynach czy obstawiających wyniki sportowe. Powoduje to, że sama branża hazardowa staje się coraz silniejsza, o większym zasięgu. Ostatnie badania wykazały, że w sieci, zwłaszcza w mediach społecznościowych pojawił się nowy rodzaj reklamy hazardowej. Mowa o pewnych metodach wyświetlania treści, które mogą być bardziej spersonalizowane, interaktywne, jak i być trudniejsze do odróżnienia od innych treści.

Świetnym tego przykładem jest to, gdy firmy hazardowe przeprowadzają ankiety na najlepszą drużynę w lidze, kto wygra dane zawody czy zostanie najlepszym zawodnikiem. Nowe badania pokazują, że takie działania prawdopodobnie zwiększą zaangażowanie konsumentów w hazard. Ktoś, kto odpowie w ankiecie stworzonej przez bukmachera, być może przejdzie od razu na jego stronę, aby zapoznać się z ofertą, założyć konto. Dziś coraz częściej odchodzi się od marketingu ogólnego, gdzie to wszyscy widzowie otrzymują tę samą promocję, co jest widoczne od lat w tv, radio, czasopismach. Dziś stawia się na nowy rodzaj reklamy hazardowej, wykorzystując informacje o każdej osobie, do dostarczania jej spersonalizowanych reklam online.

Gdy poruszamy się dziś po sieci, nasze dane dotyczące przeglądania, zakupów i profilu są gromadzone i przesyłane do zewnętrznych sieci reklamowych. Są one przechowywane za pomocą plików cookie przeglądarki, czyli tego, co dziś wywołuje frustrację wielu internautów. Umożliwiają one następnie tym sieciom dostarczanie użytkownikom spersonalizowanych reklam. Oznacza to, że za pośrednictwem tej samej witryny jedna osoba zobaczy reklamę polecanego kasyna, zaś inna zakładów sportowych online.

Już od lat różne branże wykorzystują spersonalizowane treści reklamowe, które są dopasowane do użytkowników. Jednak w ostatnich latach to właśnie branża hazardowa znacząco postawiła na taką reklamę online. Z prowadzonych od lat badań wynika, że spersonalizowane reklamy są skuteczniejsze niż zwykły marketing, albowiem wiele osób postrzega je jako bardziej trafne, godne zaufania i wymagające uwagi.

Oczywiście takie reklamy, ich moc oddziaływania zależna jest od wielu czynników. Jest mnóstwo osób, które nie zdecydują się na hazard czy cokolwiek innego, co będzie prezentowane w reklamach. Są też i takie osoby, które już o tym myślały, dlatego ich zapytania w Google czy odwiedzane strony będą tylko popychać ku finalnej decyzji.

Dziś można również zauważyć wykorzystanie większej ilości elementów interaktywnych w celu zwiększenia zaangażowania użytkowników. Wiele firm w związku z tym umieszcza bezpośrednie linki do swoich stron internetowych w postach w mediach społecznościowych. Ponadto użytkownicy mediów społecznościowych lubią i udostępniają promocyjne posty. Świetnym tego przykładem są dziś memy tworzone przez firmy bukmacherskie w Polsce. Takie śmieszne obrazki z logo firmy mogą być udostępnianie i odczytywane przez tysiące osób. Choć będzie nas śmieszyć sama ich treść, to jednak będziemy także widzieć i logo, przez co łatwiej zapamiętamy markę, być może będziemy chcieli sprawdzić jej ofertę.

Być może nie jest to forma reklamy spersonalizowanej, jednak dziś wielką mocą wykazują się influencerzy. Mają oni wpływ na swoich widzów. W Polsce w przypadku zakładów bukmacherskich większość znanych kanałów na YT o tematyce piłkarskiej czy sportowej, ma podpisane umowy sponsorskie z bukmacherami. Ich logo, produkty widnieją na filmach, a sami prowadzący często informują o nowej, dedykowanej akcji.  


 

Komentarze:

Zaloguj się, aby dodać komentarz ze swojego konta:

Login: Hasło:


Dodaj komentarz jako gość:

Autor



www.pomorskifutbol.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Są one wyłącznie opinią autorów. Komentarze zawierające treści obraźliwe lub wulgarne będą usuwane.