POMORSKIE CENTRUM MECZOWE - SPRAWDŹ KTO DZISIAJ GRA MECZ
28. czerwca 2018 12:30

Awanse i spadki - sezon 2017/2018 (aktualizacja 28.06)

Zdjęcie

Podobnie jak poprzednich sezonach przedstawiamy pierwszą część analizy dotyczącej awansów i spadków w rozgrywkach na Pomorzu. W dzisiejszym artykule podamy zasady awansów i spadków, które będą obowiązywały po zakończeniu obecnego sezonu 2017/2018.

Artykuł będzie na bieżąco aktualizowany.

Ekstraklasa, I liga

Sytuacja pomorskich drużyn z Ekstraklasy i I ligi nie będzie miała żadnego wpływu na spadki w niższych ligach.

  • Lechia Gdańsk i Arka Gdynia utrzymały się w Ekstraklasie
  • Chojniczanka Chojnice i Drutex-Bytowia Bytów utrzymały się w I lidze

Zobacz tabelę Ekstraklasy
Zobacz tabelę I ligi

II liga

W drugiej lidze kluczowe znaczenie mają spadki drużyn z województw, które tworzą III ligę - grupa II czyli: pomorskiego, zachodniopomorskiego, kujawsko-pomorskiego oraz wielkopolskiego.

Decydujące dla naszych klubów z niższych ligi będzie to czy, wśród spadkowiczów z II ligi znajdą się Gwardia Koszalin, Gryf Wejherowo, Błękitni Stargard

Zgodnie z regulaminem II ligę opuszczą 4 ostatnie zespoły.

  • Gwardia Koszalin spadła z II ligi
  • Gryf Wejherowo i Błękitni Stargard utrzymali się w II lidze

Zobacz tabelę II ligi

III liga - grupa II

Zwycięzca III ligi uzyska bezpośredni awans do II ligi

  • Elana Toruń awansowała do II ligi

Zgodnie z regulaminem z III ligi spadną 3 ostatnie zespoły Ta ilość zostanie zwiększona o drużyny, które spadną z II ligi z województw pomorskiego, zachodniopomorskiego, kujawsko-pomorskiego oraz wielkopolskiego.

  • Z powodu spadku Gwardii Koszalin z III ligi spadną 4 ostatnie drużyny
  • Z III ligi spadły drużyny:
    1. Centra Ostrów Wielkopolski
    2. GKS Przodkowo (IV liga pomorska)
    3. Unia Solec Kujawski
    4. Energetyk Gryfino (wycofana)

Zobacz tabelę III ligi - grupa II

IV liga pomorska

Zwycięzca IV ligi uzyska bezpośredni awans do III ligi.

  • Radunia Stężyca awansowała do III ligi

Zgodnie z regulaminem z IV ligi spadną 2 ostatnie zespoły Ta ilość zostanie zwiększona o pomorskie drużyny, które spadną z III ligi.

  • Z powodu spadku GKS Przodkowo z III ligi spadną 3 ostatnie drużyny
  • Z IV ligi spadły drużyny:
    1. Start Miastko (V liga - Słupsk)
    2. Cartusia Kartuzy (V liga - Gdańsk I)
    3. Sokół Wyczechy (V liga - Słupsk)

Zobacz tabelę IV ligi

V liga

Zwycięzcy każdej z grup V ligi uzyskują awans do IV ligi

  • Z V ligi - grupa Gdańsk I awansowało GKS Kowale
  • Z V ligi - grupa Gdańsk II awansowała Wda Lipusz
  • Z V ligi - grupa Słupsk awansował Jantar Ustka

Zgodnie z regulaminem z każdej grupy V ligi spadną 3 ostatnie zespoły. Ta ilość zostanie zwiększona o drużyny, które spadną do danej grupy z IV ligi.

  • Z V ligi - grupa Gdańsk I spadły:
    1. Kaszuby Połchowo (Klasa A - Gdańsk I)
    2. Sokół Ełganowo (Klasa A - Gdańsk II)
    3. Kamionka Sopot (Klasa A - Gdańsk I)
    4. KS Mściszewice (Klasa A - Gdańsk II)
  • Z V ligi - grupa Gdańsk II spadły:
    1. Błękitni Stare Pole (Klasa A - Malbork IV)
    2. Szarża Krojanty (wycofana)
    3. Sparta Kleszczewo (wycofana)
  • Z V ligi - grupa Słupsk spadły:
    1. Echo Biesowice (Klasa A - Słupsk I)
    2. KS Włynkówko (Klasa A - Słupsk I)
    3. Diament Trzebielino (Klasa A - Słupsk I)
    4. Czarni Czarne (Klasa A - Słupsk II)
    5. Kaszubia Studzienice (Klasa A - Słupsk II)

Zobacz tabelę V ligi - grupa Gdańsk I
Zobacz tabelę V ligi - grupa Gdańsk II
Zobacz tabelę V ligi - grupa Słupsk

Klasa A Gdańsk, Malbork

Drużyny, które zajmą I i II. miejsce z każdej z grup Klasy A Gdańsk lub Malbork uzyskują awans do V ligi

  • Z A klasy - grupa Gdańsk I awansowały:
    1. Portowiec Gdańsk (V liga - Gdańsk I)
    2. Zenit Łęczyce (V liga - Gdańsk I)
  • Z A klasy - grupa Gdańsk II awansowały:
    1. Potok Pszczółki (V liga - Gdańsk I)
    2. Sporting Leźno (V liga - Gdańsk I)
  • Z A klasy - grupa Gdańsk III awansowały:
    1. Sokół Zblewo (V liga - Gdańsk II)
    2. Tęcza Brusy (V liga - Gdańsk II)
  • Z A klasy - grupa Malbork IV awansowały:
    1. Wisła Tczew (V liga - Gdańsk II)
    2. Keramzyt Szprudowo (V liga - Gdańsk II)

Zgodnie z regulaminem z grup Klasy A Gdańsk i Malbork spada drużyna z ostatniego 14. miejsca. Ta ilość zostanie zwiększona o drużyny, które spadną do danej grupy A-klasy z V ligi Gdańsk I lub Gdańsk II.

  • Z A klasy - grupa Gdańsk I spadły:
    1. Arka Prusewo (B klasa - Gdańsk I)
    2. KP Sopot (wycofana)
    3. MKS II Władysławowo (wycofana)
  • Z A klasy - grupa Gdańsk II spadły:
    1. GKS Żukowo (B klasa - Gdańsk IV)
    2. Wybrzeże Gdańsk (wycofana)
    3. EX-Feniks Gdańsk (wycofana)
  • Z A klasy - grupa Gdańsk III spadły:
    • Santana Wielki Klincz (B klasa - Gdańsk IV)
  • Z A klasy - grupa Malbork IV spadły:
    1. Rodło Trzciano (B klasa - Malbork VII)
    2. Powiśle Stary Targ (B klasa - Malbork VII)

Zobacz tabelę A klasy - grupa Gdańsk I
Zobacz tabelę A klasy - grupa Gdańsk II
Zobacz tabelę A klasy - grupa Gdańsk III
Zobacz tabelę A klasy - grupa Malbork IV

Klasa A Słupsk

Drużyny, które zajmą I i II. miejsce z każdej z grup Klasy A Słupsk uzyskują awans do V ligi Słupsk.

  • Z A klasy - grupa Słupsk I awansowały:
    1. Słupia Kobylnica (V liga - Słupsk)
    2. Błękitni Główczyce (V liga - Słupsk)
  • Z A klasy - grupa Słupsk II awansowały:
    1. Lipniczanka Lipnica (V liga - Słupsk)
    2. Chrobry Charbrowo (V liga - Słupsk)

Z grup Klasy A Słupsk I i II spada drużyna z ostatniego 14. miejsca. Ta ilość zostanie zwiększona o drużyny, które spadną do danej grupy A-klasy z V ligi Słupsk.

  • Z A klasy - grupa Słupsk I spadły:
    1. Sokół Kuleszewo (B klasa - Słupsk I)
    2. Koral Maszewo (B klasa - Słupsk II)
  • Z A klasy - grupa Słupsk II spadły:
    1. Skotawa Budowo (B klasa - Słupsk II) - po barażach
    2. Granit Koczała (B klasa - Słupsk II)
    3. Stegna Parchowo (wycofana)

Zobacz tabelę A klasy - grupa Słupsk I
Zobacz tabelę A klasy - grupa Słupsk II

Klasa B Gdańsk, Malbork

Drużyny, które zajmą I i II. miejsce z każdej z grup Klasy B Gdańsk lub Malbork uzyskują awans do Klasy A

  • Z B klasy - grupa Gdańsk I awansowały:
    1. GOSRiT II Luzino (A klasa - Gdańsk I)
    2. Klif Chłapowo (A klasa - Gdańsk I)
  • Z B klasy - grupa Gdańsk II awansowały:
    1. Sopocka Akademia Piłkarska (A klasa - Gdańsk I lub II)
    2. Akademia Sportowa Pomorze (A klasa - Gdańsk I lub II)
  • Z B klasy - grupa Gdańsk III awansowały:
    1. Wisła Długie Pole (A klasa - Gdańsk II)
    2. GKS Trąbki Wielkie (A klasa - Gdańsk II)
  • Z B klasy - grupa Gdańsk IV awansowały:
    1. GKS II Sierakowice (A klasa - Gdańsk I lub II)
    2. Gryf Goręczyno (A klasa - Gdańsk II)
  • Z B klasy - grupa Gdańsk V awansowały:
    1. MKP Szlachta (A klasa - Gdańsk III)
    2. Brda Rytel (A klasa - Gdańsk III)
  • Z B klasy - grupa Malbork VI awansowały:
    1. Mewa Gniew (A klasa - Malbork IV)
    2. Korona Rywałd (A klasa - Gdańsk III)
  • Z B klasy - grupa Malbork VII awansowały:
    1. Olimpia Sztum (A klasa - Malbork IV)
    2. Powiśle Pawlice-Rakowiec (A klasa - Malbork IV)

Zobacz tabelę B klasy - grupa Gdańsk I
Zobacz tabelę B klasy - grupa Gdańsk II
Zobacz tabelę B klasy - grupa Gdańsk III
Zobacz tabelę B klasy - grupa Gdańsk IV
Zobacz tabelę B klasy - grupa Gdańsk V
Zobacz tabelę B klasy - grupa Malbork VI
Zobacz tabelę B klasy - grupa Malbork VII

Klasa B Słupsk

Drużyny, które zajmą I i II. miejsce z każdej z grup Klasy B Słupsk uzyskują awans do Klasy A Słupsk

  • Z B klasy - grupa Słupsk I awansowały:
    1. Dąb Kusowo (A klasa - Słupsk I)
    2. Unison Machowino (A klasa - Słupsk I)
  • Z B klasy - grupa Słupsk II awansowały:
    1. Orkan Gostkowo (A klasa - Słupsk II)
    2. Start Łebień (A klasa - Słupsk II)

Zobacz tabelę B klasy - grupa Słupsk I
Zobacz tabelę B klasy - grupa Słupsk II

Komentarze:

~lewy (niezalogowany)  17.06.2018, 10:55
Jeżeli do A Słupsk 1 spadają 3 drużyny, to Smołdzino powinno spaść. W razie wygrania barażu przez Smołdzino kogoś przesuną z A Słupsk 1 do A Słupsk 2. Moim zdaniem to tak jakby przesunąć drużynę z "naszej" 3 ligi do innej grupy, lub z 4 ligi pomorskiej do innej 4 ligi. Z awansami z B klasy powinno być wiadomo przed sezonem z której grupy B klasy do której grupy A klasy. Przy najmniej już teraz wiadomo by było kto spadł z A klasy. A tak leśne dziadki mogą [nie muszą] wybierać kto spadnie.

~futbolista (niezalogowany)  17.06.2018, 18:19
ja mam jeszcze jedna sugestie, a dotyczy kazdej ostatniej druzyny po wszystkich grupach B. mozna zauwazyc, ze te ostatnie druzyny, czasami klada lache. i moim zdaniem, skoro juz nizej spasc nie moga, za swa postawe i osiagniety wynik, powinny byc jakos uhonorowane, ale jakas kara. to juz jaka, nalezy do gestii zwiazku. bo grac i to "rwaniem trawy ", powinno sie zajmowac do ostatniego meczu ! pewnie, dla wielu to nie wygodne, lecz ja mam taki poglada na gre !!!! :love: :idea: :idea: :idea: :love:

~lewy (niezalogowany)  17.06.2018, 19:03
Jeżeli dobrze pamiętam to na kartofliska pl po każdym sezonie były podawane najgorsze drużyny. Może te drużyny za "karę" powinny zagrać na boisku systemem mecz rewanż o miano najgorszej drużyny województwa a może i Polski.

~futbolista (niezalogowany)  17.06.2018, 19:11
dobry i ciekawy pomysl i bylby uhonorowany nie kara a jakims ciekawym prezentem, ktory by pobudzil te ostatnie kluby do wiekszego respektu dla pilki i kibicow, a takze pozbycia sie wstydu, jaki po oblewaniu minionej ligi na nich spoczywa. no, ale tym by musial sie zajac zwiazek, nawet jego specjalna sekcja. :idea: :love: :love: :idea:

Kajko  17.06.2018, 23:28
od kilku lat jest to zle zorganizowane. jesli Budowo (Skl.Agr.II) przegra baraz ze Smołdzinem to kto wejdzie w ich miejsce do grupy II? Terytorialnie i logicznie to pewnie Trzebielino, szkoda ze chlopaki beda mieli wyjazdy po 80km. Troche to chore....

~futbolista (niezalogowany)  18.06.2018, 00:00
zawsze sa narzekania, ze albo ze sie gra z tymi samymi, albo, ze za daleko. z tymi sprawami kluby winny sie liczyc chcac grac po ligach. a z drugiej strony wyjazdy sa bardzo ciekawe i dla zawodnikow i dla kibicow. to miesci sie w calokrztalcie piekna sportu, w tym wypadku pilki.korzystac. :love: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :love:

Kajko  18.06.2018, 07:38
Zgadzam sie z toba w 100% ale mniejsze kluby beda mialy problem z tak dalekimi wyzjazdami. Sa druzyny ktore ledwo wiążą koniec z koncem. A przeciez to amatorka,to ma byc zabawa.

~Reda (niezalogowany)  18.06.2018, 08:32
Ostatnie kolejki we wszystkich klasach rozgrywkowych to gra większości zespołów "o tzw. tylko dogranie do końca" czyli o nic. Wszystkiemu winien regulamin - dotyczący spadków i awansów.

Proponuję to zmienić poprzez:
1. z KO awansują po dwa zespoły a trzeci gra baraż z zespołem poza strefą spadkową z IV ligi;
2. trzeci zespół KA gra baraż z zespołem poza strefą spadkową KO
3. trzeci zespół KB gra baraż z zespołem poza strefą spadkową KA

Spowoduje to większą rywalizację i grę do końca rozgrywek większości zespołów w poszczególnych ligach!

W przeszłości były baraże i rywalizacja teraz są mecze o pietruszkę.

~jan (niezalogowany)  18.06.2018, 10:01
Rada masz rację

jeżeli związkowi ,klubom ,piłkarzom zależy na kibicach MUSZĄ BYĆ EMOCJE

teraz jest tak ,że wiekszość lig awans ma 1 i często wiele kolejek przed końcem już zero gry ,to samo ze spadkiem ,często 1-2 sie wycofują ,1 jakaś słaba i reszta ligi gra o nic ,zero emocji ,ZERO SPINY ,ZERO PODCIAGANIA POZIOMU ,ZERO KIBICÓW -BO EMOCJI BRAK

sam przestaje chodzić w końcówce sezonu na mecze ,bo graja o nic

kibicuja chłopakom swojej druzyny,ale jak widzę zero emocji to i mi szkoda czasu na sztuczne granie do końca sezonu

~jan (niezalogowany)  18.06.2018, 10:04
a przykład , bardzo proszę :

ostatnia kolejka i mecz w A-klasie o awans Mady -Keramzyt

do ostatniej kolejki walka o 2 pozycję dającą awans

i na meczu w A-klasie ponad 300 kibiców i EMOCJEEEEEE

~Reda (niezalogowany)  18.06.2018, 11:44
kiedyś zlikwidowali baraże bo przy reorganizacji III ligi obawiano się, że spadnie 2/3 zespołów z IV ligi. Ale teraz to w trzeciej grają zaledwie cztery zespoły z pomorskiego.

Piszcie pisma (kluby) do związku o przywrócenie baraży. Niech wygra zdrowa rywalizacja!

~Jaś Niepan (niezalogowany)  18.06.2018, 12:45
brawa dla Gedanii za utrzymanie sie w IV lidze i gratulacje dla Portowca Gdańsk za awans do V ligi.

~lewy (niezalogowany)  18.06.2018, 13:07
Może zamiast 3 grup po 16 w okręgówce zrobić 4 grupy po 12. dalej w tej lidze jest 48 drużyn. Awansuje 4 zwycięzców bez baraży.Więcej drużyn będzie walczyć o utrzymanie. Meczy o "nic" powinno być jak najmniej, ale ich się nie uniknie.

~oli (niezalogowany)  18.06.2018, 13:15
Jeszcze jesienią wszyscy grają na 100% :) ,
wiosną dla 50-70% drużyn to piknik o nic !!!! :idea: :idea: :idea: :idea:

a ostatnie kolejki to wręcz olewanie ,gra z musu :@

~dzialacz (niezalogowany)  18.06.2018, 21:19
Wyglada na to ze Zwiqzek i lesne dziadki z zarzasu są przeciwko barażom oraz awansu z 5 ligi drugiej druzyny w obojetnie jakiej formie, chyba ze bylabybto lechia 3, lechia 4 itd...wtedy tak..mniejsze kluby mają w.....nigdybwi3cej glosu nie oddam na.....wnioski nic nie dadzą, wyslalo wnioski o baraze na ten lub przyszly sezon kilkanasie klubow zero odzewu....

~Reda (niezalogowany)  18.06.2018, 21:37
A to takie proste, tylko chcieć. Wystarczy rozesłać wnioski-zapytanie do klubów czy te chcą baraży i awansu drugiego zespołu z KO. Zebrać, podliczyć, ogłosić i po temacie.

Moje pytanie brzmi - co robią przedstawiciele klubów na Walne Zebranie wyborcze i dalej co robi Zarząd Pomorskiego ZPN, czyli ludzie wybrani ze struktur klubowych...

~futbolista (niezalogowany)  19.06.2018, 00:23
~Reda, to nie takie proste. prostym to sie wydaje populistom, ktorzy chca zmian tu i teraz. to samo jest w UE
a sa przeciez przepisy, ktore byly zatwierdzone i podpisane i nalezy sie ich trzymac, czy komus to na reke czy nie. to co sugerujesz, mozna uczynic ale dopiero na ktoryms z zebran, ktore to zebranie bedzie moglo sie czyms takim zajac dopiero. i ponownie, chora prawica w UE tez chce wszystkiego od razu, nie patrzac na przepisy i co wazniejsze, na etykiete polityczna. tym wpierw winni sie zajac ludzie pragnacy wejsc do zwiazku droga wyborow,
wpierw agitujac takie zmiany w kampanii wyborczej. potem, jezeli wygraja, to maja w tym kierunku droge do popisu.
a tak czy siak, kluby MUSZA sie dostosowac do akyualnosci,a nie do samolobnego widzi mi sie, nawet, jezeli to ich finansowo rujnuje. prawo jest prawem, zreszta i Slowo Boze tez taki wzor i przyklad podaje. a, ze WIEKSZOSC CHRZESCIJAN sa tylko NOMINALNYMI, to wcale nie znaczy, ze Bog ma sie do nich dostosowac. :love:

~Reda (niezalogowany)  19.06.2018, 08:09
Nie zmieniamy regulaminów w trakcie rozgrywek tylko mówimy o nadchodzącym sezonie 2018/19. Zbiera się Zarząd i zmienia jeszcze przed pierwszym gwizdkiem. Na przykład na wniosek Komisji Rozgrywek. Co za problem?

Byłoby ciekawiej i bardziej emocjonująco. A tak marazm od połowy drugiej rundy...

PS. tylko niektórym klubom obecna sytuacja pasuje. Mówi się np o klubach czwartoligowych, które od lat grają w tej lidze - bez awansów i spadków....

~futbolista (niezalogowany)  19.06.2018, 16:18
~Reda, o tym, kiedy ma byc jakis zjazd zwiazkowy czy zebranie, niech decyduje zwiazek i ci co w tym zwiazku urzeduja. nam nic do tego. a kluby ZAWSZE musza sie liczyc z konsekwencjami nalezenia do zwiazku, dokladnie tak samo, jak Polska przynaleznosc do UE. a nie, ze mi sie cos tam po czasie nie podoba. wiec wypad i kropka ! :P

~piotr (niezalogowany)  20.06.2018, 08:58
O tym jakie przepisy obowiązują decydują Statut oraz regulaminy PZPN a w związku z tym każdy klub przystępujący do rozgrywek musi się liczyc z konsekwencjami za nieprzestrzeganie przepisów/które sam zaakceptował w chwili przystąpienia do rozgrywek/.A więc jeżeli związek przestrzega zapisów Statutu,regulaminów to samo dotyczy klubów wara nam od ich decyzji/mi również nie podobają się pewne decyzje/ale od tego jest Walne Zebranie i delegaci żeby to zmienic koniec,kropka.

~Xxxx (niezalogowany)  20.06.2018, 16:40
Czy wiadomo juz jakie kluby mogą sie wycofać?

~futbolista (niezalogowany)  20.06.2018, 17:52
do ~piotr wyzej: DOKLADNIE tak jest i zgadza sie z mim tokiem myslenia na takie problemy. te same problemy ma obecny Pis z UE, a niezywy Kaczynski wszystko popodpisywal ! :idea: :idea: :idea: :idea:

~lewy (niezalogowany)  20.06.2018, 19:18
Czy możecie zaspokoić moją ciekawość i powiedzieć kto z naszego województwa gra w barażach o CLJ 15. Chyba Jaguar. I kto jest przeciwnikiem? Dziękuję

~/s/ (niezalogowany)  22.06.2018, 20:43
Jaguar zagra dwumecz barażowy z Wartą Poznań. W sobotę w Poznaniu, rewanż w środę w Gdańsku.

~Rerekumkum (niezalogowany)  22.06.2018, 21:37
A jak z IV ligą jest 19 drużyn .... w takim razie jest co kolejka pauza jednej z drużyn coś wiadomo czy jest jakieś uzupełnienie ??

~/s/ (niezalogowany)  22.06.2018, 21:40
Co tydzień pauza. Cyba, że ktoś się wycofa, albo nie dostanie licencji.

~... (niezalogowany)  23.06.2018, 02:14
Sajgon jak co roku.
19. zespołów, 2 miejsca spadkowe, tak, że trzeba się postarać by spaść. Długo przed końcem sezonu pierwsze mecze o pietruszkę. Ligi centralne i prawdopodobnie niższe ligi w innych województwach już zaczęły przygotowania (patrząc na wczorajszy sparing IV i II ligowca oraz najczęstsze terminy ostatniej kolejki), a u nas jeszcze nie zamknięto poprzedniego sezonu.

No nic, trzeba przeboleć, może kiedyś ktoś pomyśli o zmianach.

~Wacek (niezalogowany)  23.06.2018, 12:27
"... albo niedostanie licencji...". Nie dostać licencji - to jest dopiero sztuka. Przecież dostają ją nawet kluby, które nie złożyły wniosku w drugim terminie... .

~lewy (niezalogowany)  23.06.2018, 13:39
Może 4 ligę zmniejszyć do 16. Okręgówkę powiększyć do 4 grup po 12 jak wcześniej pisałem[dalej 48 drużyn na tym poziomie] lub zmniejszyć do 2 grup jak sąsiadujące województwa. A i tak związek powinien pomyśleć o zmianach i to na PLUS.

~12 zespołów? (niezalogowany)  23.06.2018, 14:06
12 zespołów x 4 rundy to 44 spotkania, x 2 rundy to 22 spotkania, układ z 12 zespołami to chyba najmniej optymalne zestawienie z istniejących we współczesnej piłce, zwłaszcza w naszym klimacie, gdzie w tym roku mrozy nie sparaliżowały jedynie najwyższej klasy rozgrywkowej.

~futbolista (niezalogowany)  23.06.2018, 15:48
sezon sie skonczyl, no i oczekiwanie juz na nastepny, to cale piekno pilki. co do ilosci po ligach, pozostawmy to tym co nad rozgrywkami z racji swego stanowiska piastuja i decyduja. nam nic do tego, czy sie nam podoba czy nie, nalezy to akceptowac. to zupelnie jak z Boza wola, dla wielu nie na reke, lecz Bog sie nie zmienia i pragnie swego posluszenstwa i to jeszcze dobrowolnie. dla malkontentow,
to nalezy obliczanie kosztow i to przed startem. i jak zauwazy, ze nie da rade sie zalapac na afisz, to niech lepiej poczeka jeszcze rok czy dwa, albo i wcale nie grac, albo dojsc do porozumienia ze siasiadem i sie polaczyc. to swiadczy o sile i madrosci, w przeciwienstwie do podworkowego nacjonalizmu, ktory jest choroba. :love: :idea:

~lewy (niezalogowany)  23.06.2018, 16:13
Mogą to być 4 grupy po 14 lu 16. a 6 meczów 1 wiosennej kolejki to nie paraliż? w sumie 9 meczy marcowych przesuniętych. w tej lidze to już trochę jest.

~... (niezalogowany)  23.06.2018, 19:05
Powiedzmy, że w zeszłym sezonie wyznaczono nowe standardy paraliżu, zwłaszcza na szczeblu centralnym poszli po bandzie. Na przykład tylko 4 mecze z 3 pierwszych kolejek 2. Ligi odbyły się terminowo, a przekładano jeszcze w 4. Jedna kolejka nie odbyła się w pierwotnym terminie, bo PZPN po konsultacji z klubami ją przełożył w całości.

9 spotkań marcowych to przy tym dla rodzimego podwórka powód do dumy. Nie mogłem zrozumieć, dlaczego w 1. i 2. Lidze są takie problemy, a w III i niżej mecze jakoś się odbywały. :)
W innych województwach także nie zaobserwowałem takiego zjawiska. Dopiero w 5. wiosennej (24. kolejka) odbyły się wszystkie spotkania.

~futbolista (niezalogowany)  23.06.2018, 19:19
te sprawy absolutnie kibolstwa obchodzic nie powinny. od tego jest PZPN oraz OZPN po kraju. dla nas kibicow interesem jest TYLKO i WYLACZNIE bycie na meczach z biletem w zebach i potem kulturalny doping obydwu grajacym druzynom ! bez bluzg na kogokolwiek ! i niech kazdy zwaza na siebie, kogo soba reprezentuje !! i nie wazne, czy uwaza sie za chrzescijanina czy nie. bo sa tylko dwie opcje, przy Bogu albo przy Szatanie. kto kogo chce reprezentowac, jego osobista sprawa. po owocach to widac :idea: :idea: :idea: :love: :love: :love:

~lewy (niezalogowany)  23.06.2018, 19:36
futbolista Ty jesteś chyba lekko pojebany. jak mecze są przełożone to na środy. Czyli mam się zwalniać z pracy żeby kibicować. Dobrze że nie muszę trzymać biletu w zębach o którym mówisz bo w niższych ligach takowych nie ma.

~... (niezalogowany)  23.06.2018, 20:10
Futbolista, tu nie ma cenzury krytyki, czy ograniczania dyskusji. Schowaj więc ten swój pusty/głodny tekst z notatnika, który ciągle kopiujesz i wklejasz gdzie popadnie. To nikogo już nie drażni od dawna, bo stałeś się monotonny i przewidywalny. Nikogo nie śmieszy, bo to jest raczej smutne. Dyskusja obrzydzana chyba 6 rok, to kupiliśmy sobie maski tlenowe.
Temat tym bardziej jest do dyskusji, bo jak przyjść z tym biletem gdy meczu nie ma? To nie jest koncert życzeń, a taka sama dyskusja, jak ta w której ludzie wyrażają troskę o stan wojska, czy rozmawiają o 16 tomie powieści. Co było fajne, a co nie?
W takiej dyskusji można nawet wjechać nie tylko na autora, ale też i na wydawcę, bo np. okładka mi się odkleiła od nówki sztuki. Powiedzmy więc, że od IV ligi się odkleiła takowa. Możesz to porównać do kolejnej dyskusji nad nowym sprzętem. Nie masz wpływu, ale skrytykować/pochwalić, westchnąć "fajnie by było, gdyby te buty miały xyz" również możesz. Może twój rozmówca ci przyzna racje, może wyśmieje, ale raczej nie powie "nic ci do tego".

Co innego, gdyby dyskusja była o spełnianiu wymogów licencyjnych - w takiej dyskusji twoje chrzanienie ma moje poparcie (niestety) - bo nie może być tak, że ktoś chce grać w oficjalnych rozgrywkach nie spełniając ich standardów, które się zna przed przystąpieniem. Tak samo, gdy mowa jest o przydziale do grup - po coś mają one określony zasięg terytorialny i jeszcze się nie narodził taki, co by każdemu dogodził. Tym razem jednak ewidentnie obrzydzasz dyskusję.

Sam się sobie dziwię, że chciało mi się ten tekst wyklepać...

~Geograful (niezalogowany)  24.06.2018, 00:27
Ja mam propozycję taką.
IV liga - 16 drużyn całe województwo
V liga - 4 grupy po 14 drużyn (I Gdańsk, Sopot, Gdynia, pucki, wejherowski, kartuski, gdański, II Słupsk, słupski, lęborski, bytowski, III człuchowski, chojnicki, kościerski, starogardzki IV tczewski, malborski, sztumski, kwidzyński) Wówczas maksymalny wyjazd to około 80km, a nie jak teraz ponad 120
VI liga teoretycznie każdy powiat z wyjątkiem Trójmiasta tworzy własną grupę. W przypadku braku odpowiedniej liczby drużyn można przenieść zespół do innego powiatu tak jest np. w przypadku Słupska, który miałby 1 zespół na tym poziomie. Trójmiasto tworzy jedną grupę.

VII liga To co pozostało w różnych wariantach, w zależności ile zespołów byłoby do podzielenia.
4-12 drużyn 1 grupa
13-24 - 2 grupy
25-36 - 3 grupy
37-48 - 4 grupy
VIII liga teoretycznie jeżeli w danym powiecie nie wszystkie zespoły zmieściłyby się w VII lidze i nie można byłoby ich przenieść do sąsiedniego powiatu.

Zasady awansów i spadków.
Bezpośredni awans zwycięzca grupy do grupy właściwej terytorialnie (nie koniecznie tej w której się grało). Spada tyle zespołów aby liczba drużyn w grupie została zachowana.Drużyny domyślnie spadają do właściwej grupy powiatowej z wyjątkiem spadku do VII i VIII, gdzie przed każdym sezonem grupy są rozkładane tak by wyjazdy były jak na krótsze.


~futbolista (niezalogowany)  24.06.2018, 03:28
jak mecz przelozony na inny dzien, a mi nie pasuje, bo sa wazniejsze sprawy niz sport [ a on jest luksusem ], to opuszczam dany mecz i korona mi z glowy nie spada. zas co do roznych wariantow ilosciowych po ligach, co do spadkow i awansow, to sa od tego powolani ludzie i to do nich nalezy, nie do mnie jako kibica. to jest moja opinia i jezeli komus nie na reke, to tak jak pan Trzaskowski w Londynie powiedzial, nic mnie to nie obchodzi. moim zdaniem wszelka zmiana wychodzaca od ludzi, to nic innego, aby tak sie urzeczywistnilo, nalezy samemu wystartowac do wyborow, znalesc sie w srodku i wtedy potrafic zmienic. zadne sugestie tutaj nie pomoga. od tego jest PZPN i OZPN. :love: :idea: :idea: :idea: :love:

Michalo81  24.06.2018, 18:10
Skąd info, że Arka Prusewo spadła z Klasy A ?

~futbolista (niezalogowany)  24.06.2018, 22:44
a teraz ma opinia co do polskiej repry: najwiekszym przegranym i luzerem zostal pan Zbigniew Boniek, a co do
polskiej reprezentacji, to pozostala jej jeszcze satysfakcja w meczu z Japonia, by zemscic sie wynikiem na Kolumbii albo Senegalu !!! :( :O :blink: :P

~ktoś (niezalogowany)  24.06.2018, 23:02
Luzerem to jesteś Ty "futbolisto". Boniek zmienił dużo. Tobie chyba tęskno za poprzednim okresem. Tak wynika z tych komentarzy Twoich oczywiście. Dużo masz do powiedzenia i negacji a o piłce g...o wiesz i widziałeś.

A co do Reprezentacji. to wina jest całego sztabu szkoleniowego. Zresztą nasza piłka jest na poziomie opłakanym i to w całości od lat dziewięćdziesiątych. Pozdrawiam zdrowo myślących a i "futbolista" wypowiadanie się w społecznościowo to jest LUKSUSEM....
Pozdrawiam i bez odpowiedzi, Twojej oczywiście...

~futbolista (niezalogowany)  24.06.2018, 23:47
jednak jest. a luksusem to jest sport, szczegolnie w biedzie.
wogole much mysli nie pojmujesz, kiedy uwazam pana Z.Bonka za luzera, jezeli chodzi o obecna repre. zreszta i jego podejscie do kibolstwa takze. no, ale ono musi takowym byc ze wzgledu na powiazania ducha miedzy UE a UEFA na dzisiejsze czasy. ty pewnie chyba i tego nie pojmujesz, poniewaz wolisz myslec buntem tak powszechnym i modnym na dzis. a to nic innego jak zycie pod kamieniami, jezeli chodzi o czas historii ludzkosci od poczatku swiata do dzis.zacznij zauwazac znaki czasu !
dziekuje za pozdrowienia i zycze radosci w duchu, a odpowiadac mozesz do woli. ja ci tego nie zabraniam ! :love: :idea: :love:

Zaloguj się, aby dodać komentarz ze swojego konta:

Login: Hasło:


Dodaj komentarz jako gość:

Autor



www.www.pomorskifutbol.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Są one wyłącznie opinią autorów. Komentarze zawierające treści obraźliwe lub wulgarne będą usuwane.
© Pomorski Futbol 2003-2024 WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE