POMORSKIE CENTRUM MECZOWE - SPRAWDŹ KTO DZISIAJ GRA MECZ
20. kwietnia 2020 21:00

Co dalej z piłkarskim sezonem na Pomorzu? Weź udział w ankiecie

Wszystkie rozgrywki w Polsce począwszy od 14/15 marca 2020 w związku z epidemią koronawirusa zostały zawieszone. Najpierw do 29. marca 2020, a ostatni komunikat mówi o wstrzymaniu wszelkich rozgrywek conajmniej do 26. kwietnia 2020.

Zaległości z każdym tygodniem są coraz większe i pod wielkim znakiem zapytanie stoi dokończenie rozgrywek. Dlatego zwracamy się do naszych czytelników z pytaniem o sposób w jaki powinien być zakończony obecny sezon.

Jakie decyzje powinien podjąć PZPN w sprawie rozgrywek niższych lig, jeżeli przerwa w rozgrywkach z powodu epidemii koronawirusa się wydłuży?
anulować cały sezon i rozpocząć rezgrywki w nowym sezonie w tych samych składach co w sezonie 2019/2020
36.14% 36.14%
36.14% - 527
uznać za wiążące wyniki po ostatniej pełnej rozegranej kolejce lub po rundzie jesiennej
31.89% 31.89%
31.89% - 465
wydłużyć sezon i zakończyć rozgrywki w lipcu/sierpniu oraz przesunąć rozpoczęcie nowego sezonu na jesień 2020
28.66% 28.66%
28.66% - 418
inne rozwiązanie (możesz wpisać w komentarzu)
3.29% 3.29%
3.29% - 48
Liczba głosów: 1458

Sonda zakończona 30.04.2020
Komentarze:

~Gosc (niezalogowany)  31.03.2020, 23:05
Jesli sie przedluzy epidemia to zrobic podzial grup a mianowicie na grupe mistrzowska i grupe spadkowa tak jak odbywa sie to w naszej ekstraklasie

~Prezes (niezalogowany)  31.03.2020, 23:28
Zrobić kiedy będzie możliwe mini lige ( mecz/ rewanż). Mianowicie składająca się z np.4zespołów które ( zajmują miejsce od 1 do 4 ) powalczą o awans i cztery zespoły które znajdują się w strefie spadkowej będą walczyć żeby zostać w lidze.

~TP (niezalogowany)  01.04.2020, 00:49
podzielić ligę na dwie grupy: mistrzowską i spadkową. Zespoły w obrębie podzielonych grup rozegrają rundę wiosenną.

~Radosław (niezalogowany)  01.04.2020, 01:07
Nie zrobią żadnych podziałów bo nawet jak się 5 drużyn wycofuje z ligi juniorów to Agnieszka z biura nie potrafi zrobić nowego terminarza na wiosnę żeby nikt nie pauzował. Zamiast tego jest 1 mecz w kolejce i 5 innych drużyn pauzuje. Będzie anulowanie całego sezonu i jesienią zaczniemy od nowa.

~futbolista (niezalogowany)  01.04.2020, 04:01
pozostawic te sprawy panu Z. Bonkowi, ktory jest caly czas w kontakcie z FIFA i UEFA i uczynic wedlug ich wytycznych, tak samo, jak PiS powinien sie podporzadkowac wytycznym UE, inaczej wont !!! nadchodza zmiany w UE i sport tez bedzie tym zmianom podporzadkowanym, a pocztkiem tego nadchodzace ME, ktore powinny byc rozgrywane po tych wielu krajach, ze wzgledu na to, by ukrocac narodowy sentyment nacjonalizmu. wszyystko pod zmiany w UE ! :love: :idea: :love: i tak trzymac ! a reszta, zgodnie z pokora ! i ani muk przy moltychu ! :@

~UST (niezalogowany)  01.04.2020, 11:19
Mozna rowniez zrobic jak w koszykowce,play off,1-8,2-7,3-6itd na dole tak samo.Mecz i rewanz,i beda awanse i beda spadki,a ile meczow mniej.

szekumba  01.04.2020, 14:08
Niczego nie anulują jeśli rozgrywki nie dojdą do skutku ważne będą Tabele po ostatniej rozegranej kolejce tak samo jak w Siatkówce Koszykówce i wydaje mi się to najbardziej sprawiedliwe

~anonim (niezalogowany)  01.04.2020, 17:29
Nie ma pewności czy liga zostanie dokończona do 30.06. w razie tej ewentualności można rozegrac rundę rewanżową do 30.12.2020 i w nowym roku przejśc na system wiosna /lato. Ładniej wtedy zaplanowac budżety klubowe, po epidemii koronawirusa.

~sen (niezalogowany)  01.04.2020, 18:59
Może w końcu po wielu ,wielu latach, nadszedł czas na zmiany w systemie rozgrywek...?

~futbolista (niezalogowany)  01.04.2020, 19:08
decyzje podejmie osobiscie pan Z.Boniek po konsultacjach i wytycznych najwyzszych wladz pilki noznej. i w tym takze uwidoczni sie piekno pilki, kiedy normalni kibice zaakceptuja wladz decyzje. UE tez bylaby sila, jak USA, gdyby WSZYSCY w UE podporzadkowali sie jednomyslnie Brukseli ! jedne finanse, jedna armia, jedna polityka zagraniczna i nawet jeden oficjalny jezyk [ po krajach jako drugi, nalezacy do danego kraju ] ! o religii nie wspominam, poniewaz to jest w gestii tego, o ktorym Biblia pisze, ze bedzie " Falszywym Prorokiem ", wspomagajacym
duszami gawiedzi, innego w Biblii, okreslonego, jako:
" czlowieka grzechu " ! ida zmiany szybko i na calego !
:@ :idea: :idea: :love: :love: :love: :idea: :idea:

Kajko  02.04.2020, 02:10
Każde z tych rozwiązań jest bez sensu bo zobaczcie. Jak zakończymy sezon i anulujemy wyniki liderzy klasy B, A , okręgowki itd będą mieli pretensje bo przecież były najlepsi. Jeśli zakończymy sezon bo ostatniej rozegranej kolejce to też źle. Bo przecież zespoły które zajmują 3 miejsce w B klasie albo ostatnie w A itd...może wydali większość swojego budżetu na wzmocnienie zespołu przed walką utrzymanie czy awans. Nigdy nikomu się nie dochodzi kurczę jestem mega ciekawy jak z tego wybranie PZPN.

~olo (niezalogowany)  02.04.2020, 09:05
Tylko baraże o awans i utrzymanie. Okaże się wtedy ,kto zasługuje na awans a ,kto niestety na spadek.Meczy będzie mało,ale wszystko zależy od rozwoju sytuacji z wirusem.

~autor (niezalogowany)  02.04.2020, 11:17
I kolejna sprawa, zpn musialby zwrócić klubom za sędziów i wypożyczenia zawodników którzy nie zdążą zagrać nawet meczu. Opcja jak nie zostanie nic rozegrane.

~UST (niezalogowany)  02.04.2020, 12:00
~Sen,juz szykuja sie zmiany w nazewnictwie lig,wroci stare dobre,tj.1liga to extraklasa,obecna 1liga bedzie 2liga.Obecna 2liga zostanie trzecia,a obecna3liga bedzie liga miedzywojewodzka,natomiast 4liga,liga wojewodzka,a nizsze bez zmian.Co do zmiany systemu,na wiosna/jesien,to juz tak kiedys sie gralo do poczatkow lat60-tych.I to by nie bylo glupie,wtedy el.do pucharow polskie kluby gralyby w srodku sezonu.Nie byloby tlumaczenia ze mecza sie z outsiderami europejskiej pilki,bo sa dopiero w okresie przygotowawczym przed sezonem,jak to bywa teraz.

~UST (niezalogowany)  02.04.2020, 15:19
~Kajko,trudno sie z Toba nie zgodzic,racja we wszystkim co piszesz.Do tego dodalbym,ze koniecznie trzeba dokonczyc ten sezon,to wtedy napewno nie bedzie pokrzywdzonych.Kosztem nawet przesuniecia kolejnego sezonu,i tutaj dobry pomysl rzucil ~sen zeby zmienic system na wiosna/jesien i nawet roczne dofinansowania dla klubow byloby lepiej rozlozyc na caly rok,a tak to na wiosne okazuje sie ze dostana mniej lub nawet wcale,i kluby sie wycofuja bo nie maja na dokaczenie sezonu.

~Kibic (niezalogowany)  02.04.2020, 16:41
A co z zawodnikami co mieli kary do odbycia na wiosnę? Też anuluja?

~futbolista (niezalogowany)  02.04.2020, 17:10
sport to luksus i zostawic sprawy jego formy egzystowania, odpowiednim wladzom go nadzorujacym ! i sie potem z pokora pogodzic z decyzjami i sie do nich swa mentalnoscia dostosowac ! to nie trudne, jak nie trudnym bylo dla przykladu, z obecnym nazewnictwem lig. jakos Europa zachodnia [ gdzie sie to zaczelo ] problemow nie miala ! a tu, na wschodzie, kazdy chce byc madrzejszy i od papieza i od swego prezydenta i co najwazniejszym, od Brukseli, ktorej totalnie winno sie byc podporzadkowanym, wstepujac do niej podpisem, ktory zobowiazuje. tak wiec, lepiej sie zastanowic nad tym, co bedzie przynosic najblizsza przyszlosc, tak w kraju jak i w UE [ bo Ue powstala nie dlatego o czym sie marzy, inaczej tym na wschodzie i inaczej tym na zachodzie, tylko powstala i dziala w kierunku rozwiazan Proroczych, nad ktorymi pracuja tak Szatan jak i Bog. przeciez juz od pocztku swiata, idzie o to, kto tak naprawde jest jego wlascicielem. i co w tym pozytecznym, to to, ze o tym wszystkim mamy napisane czarno na bialym w Biblii. wiec tym sie zajac, poniewaz w tej rozgrywce idzie o nasze osobiste zycie i to WIECZNE ZYCIE ]. powodzenia, szczegolnie tym co szczerymi wobec Boga, bo tymi, co religijnymi, trudno to ogarnac ! a jednak i latwe i proste dla kazdego !!!!!!! :love:

~UST (niezalogowany)  02.04.2020, 18:46
~futbolista,sam sie podporzadkuj,co to jest dyktat,terror? Kazdy ma prawo do wlasnego zdania,czy to sie komus podoba,czy nie.A po drugie napisz cos,podyskutuj o futbolu,a nie ciagle politykujesz i piszesz nie na temat.W koncu to portal pilkarski.

~kibic (niezalogowany)  02.04.2020, 19:52
do UST... futbolista to jakiś upośledzony typ, więc nie ma sensu na niego reagować! Non stop pisze jakiś idiotyzmy jakby w szpitalu psychiatrycznym siedział albo non stop na jakimś kwasie był. Takiego debila to ja nigdzie nie widziałem do tej pory


~futbolista (niezalogowany)  02.04.2020, 20:02
piszcie sobie na moj temat co chceta, ja sie nie obrazam i was ani obmawiam ani nie obrazam. dziekuje zarazem za to, ze mnie czytacie, we lbach wam pozostanie, nawet pod swiadomie, co moze byc nadzieja na lepsze wam jutro ! a,
~UST, co to diktat, terror, to dopiero przed toba i wiesz co ?, jak nie zmienisz swego pogladu na Biblie [ a mniemam, ze uwazasz sie za " chrzescijanina " ], to sam bedziesz ten teror i dyktat nogami i rekoma popieral, zapamietaj me slowa ! tylko licz sie potem, po tej obranej linii, z konsekwencja, o ktorej ci w kosciele k. nie mowia i nie powiedza ! zycze wam powodzenia i ogromu RADOSCI ! :love: :love: :love: :idea: :love: :love: :love:

~UST (niezalogowany)  02.04.2020, 20:41
~Futbolista,zle mniemasz...

~jadanowski michał (niezalogowany)  02.04.2020, 22:41
Co myślicie o reorgazniacji Lig:

1. IV liga - 2 grupy po 16 druzyn
2. V liga - 4 grupy po 14-16 zespołów
3. A klasa - 6 grup po 14-16 zespołów
4. B klasa - 10 grup po 8-12 zespołów



~futbolista (niezalogowany)  02.04.2020, 23:19
~UST, ja myslalem,ze ty od reszty, wiecej inteligentniejszy !
no coz, moze z czasem ?
bowiem, niektorym bierze to wieej czsu, jeszcze im ich nie nadszedl ! jezeli kumasz to co mam na mysli ! :idea: :idea: :love: :idea: :idea:

~do jadanowski michał (niezalogowany)  03.04.2020, 01:21
2 grupy IV ligi po 16 to za dużo - nie będzie tyle drużyn na poziomie finansowym i organizacyjnym,

proponuję 2x12 (obecne 18 + 6 awans z 1,2 miejsca V ligi).

Po rundzie jesiennej podział na grupę mistrzowską i spadkową (po 6 z każdej grupy)

niższe ligi bym pozostawił bez zmian



~KIBIC (niezalogowany)  03.04.2020, 11:22
Myślę ,że należy poczekać jak sytuacja sie rozwinie ,nie ma takiego mądrego który znalazł by złoty środek

~fanatyk (niezalogowany)  03.04.2020, 13:20
Napewno 2 grupy 4 ligi teraz byłby na miejscu chocby ze względu na finanse klubów i zadowolenie wszytskich (brak spadków i pewne awanse najlepszych 4-5 drużyn z V lig), mniejsze koszty wyjazdów itd. Akurat ta reorganizacja w obecnych czasach została by przyjęta z aplauzem. Zresztą w wielu województwach są 2 grupy 4 ligi a nawet 3-4.

~ja (niezalogowany)  03.04.2020, 13:24
2 grupy po 12 to zdecydwanie za mało grania..11 meczy to 2 miesiące grania i 5 miesięcy przygotowań, normalnie 2 grupy po 16 aby to miało sens, na koniec baraż o awans i tyle, może i 3 lige zreorganizują do 8 grup bo tam będa tez kluby padały więc może i 2 by miały awans.

~pomysł (niezalogowany)  03.04.2020, 13:42
Nikt nie spada z 4 ligi i po 4 najlepsze z 5 lig. Ciekawy pomysl
gr.1
Arka II, Lębork, Słupsk, Ustka, Kowale, Luzino, Gniewino, Przodkowo, Bałtyk, Lipnica, garczegorze, Sycewice, Wyczechy, Człuchów,Władysławowo, Rekowo

gr.2
Grom, Kościerzyna, Kartuzy, Pelplin, Dzierzgoń, Lipusz, Karsin, Lechia II, Jaguar, Gedania, Skarszewy, Sopot, Zblewo, Chojnice II, Subkowy Malbork

~Kibic (niezalogowany)  03.04.2020, 13:57
Dolnoslaski, Malopolski, Mazowiecki, , mają w grupy wiec to dobry pomysł a już czytałem ze moze wiecej woj się na to zdecydować ze wzgledu na koszty i organizację, to chyba dobry moment na taką reorganizację. Ciekawy pomysł na 2 grupy ciekawe co na to związek

~Pempi (niezalogowany)  03.04.2020, 16:04
Nic nie anulujemy - poza sezonem 2020/21.

Gramy do końca sezon 2019/2021 po zakończeniu pandemii..

Jeżeli ktoś podobnie jak rząd i PZPN chce się oszukiwać, że za 2 miesiące będzie można z czymś ruszyć to jego wybór, ale jak dla mnie skoro realnie najwcześniej do grania będzie można wrócić za 5-6 miesięcy to runda jesienna "nowego sezonu" też stoi pod znakiem zapytania i wiosna 2021 jest idealna aby dokończyć obecny sezon.

~Kibic (niezalogowany)  03.04.2020, 20:09
Tego sezon już się skonczył dla wszystkich, pomysł z dwoma grupami jest ok i dość sprawiedliwy.

~Autor (niezalogowany)  04.04.2020, 08:13
Chyba najlepiej jakby ZPN jak najszybciej się nad tym.pochylił żeby kluby wiedziały na czym stoją bez łudzenia się ze sezon ruszy.

~lewy (niezalogowany)  04.04.2020, 14:34
nie jestem zwolennikiem 2 grup 4 ligi. po sezonie doszedł by baraż o awans do 3ligi[dodatkowy wydatki] od kilku sezonów moim zdaniem nie chętnych żeby walczyć o awans. zobaczcie na tabele sezon 11/12 polonia gdańsk awansuje z 2 miejsca 7 pkt przewagi. sezon 12/13 pomorzanin potęgowo awansuje z 2 miejsca 17 pkt przewagi. sezon 13/14 chwaszczyno awnsuje z 2 miejsca 5 pkt przewagi. 14/15 wierzyca pelplin awansuje z 2 miejsca 8 pkt przewagi. sezon 15/16 rodło kwidzyn awansuje z 2 miejsca 12 pkt przewagi. sezon 16/17 wierzyca pelplin wygrywa ligę z przewagą 18 pkt. sezon 17/18 radunia wygrywa ligę z przewagą 17 pkt. w zeszłm sezonie grom walczył z gryfem słupsk osobiście nie jestem przekonany czy gryf chciał awansować. kto by w 2 grupach walczył o awans większość drużyn walczy o utrzymanie

szewa77 Napisz do autora   04.04.2020, 20:41
Sezon pewnie nie ruszy a z tego co się orientuje według przepisów wyniki powinny zostawić z jesieni,uczyli jesienne tabele wskażą awanse i spadki kto nie popracował na jesień ma pecha i tyle

~Ksg (niezalogowany)  04.04.2020, 21:21
Jedna zawsze chce awansować, najwyżej druga przegrywa w barażu i tyle, a satysfakcja z wygranej w lidze zoataje i zpn zadowolony bo wieksze wplywy za transfery;), ale.mimo wszystko jestem za doma grupami.

~Ksg (niezalogowany)  05.04.2020, 08:56
Jedna zawsze chce awansować, najwyżej druga przegrywa w barażu i tyle, a satysfakcja z wygranej w lidze zoataje i zpn zadowolony bo wieksze wplywy za transfery;), ale.mimo wszystko jestem za doma grupami.

~UST (niezalogowany)  05.04.2020, 12:53
A co myslicie o zmianie nazewnictwa lig,a raczej powrotu do tego co bylo dawniej?

~lewy (niezalogowany)  05.04.2020, 17:52
z nazewnictwem lig to bardzo dobry pomysł

~futbolista (niezalogowany)  05.04.2020, 18:25
nazewnictwo zadnego problemu nie stanowi. zawsze nalezy sie dostosowac do tego, co dana wladza zarzadzi [ tutaj, sportowa ]. bylo dobrze kiedys, jest dobrze teraz i jak powroca, za sugestia pana Z. Bonka, to tez bedzie dobrze.pamietajmy, ze zachod dyktuje i reszta malpuje, i nie sprawia to nikomu zadnego problemu, tylko tym, co jak juz pisalem, od wszystkiego i od wszystkich, chca byc najmadrzejsi. buntuja sie po wszelkiej dziedzinie, takze przeciw formie, w jakiej maja sie odbywac ME w pilce po kilku krajach [ a to wszystko po to, by zdlawic podworkowy nacjonalizm, ktory bedzie pod totalna kontrola, po zmianach naglych w UE. to sa wszystko pod niedaleka przyszlosc, doswiadczenia, takze z tym wirusem ].obodzta sie chlopy ludowe, i dojcta do sedna sprawy sami, bo ani PiS,PO, ani KK wam tego nie oznajmia ! :idea: :idea: :idea:

~kibic (niezalogowany)  06.04.2020, 11:26
Nazewnictwo jaknajbardziej dobry pomysł, dziś Premier powiedział ze wirus będzie trwał zapewne jeszcze w czerwcu:( wiec chyba nie ma na co czekac tylko ogłosić koniec ligi i zrobić jakies reorganizacje, na 2 grupy pomysł spoko

~Gość (niezalogowany)  06.04.2020, 15:50
Nikt nie spada z 4 ligi i po 4 najlepsze z 5 lig, ciekawe czy takie coś wchodzi w grę, ktoś coś wie?
gr.1 
Arka II, Lębork, Słupsk, Ustka, Kowale, Luzino, Gniewino, Przodkowo, Bałtyk, Lipnica, garczegorze, Sycewice, Wyczechy, Człuchów,Władysławowo, Rekowo 

gr.2 
Grom, Kościerzyna, Kartuzy, Pelplin, Dzierzgoń, Lipusz, Karsin, Lechia II, Jaguar, Gedania, Skarszewy, Sopot, Zblewo, Chojnice II, Subkowy Malbork


~oki (niezalogowany)  06.04.2020, 17:00
takiego slabego poziomu nie bylo w polsce przez 30 lat a w czasach gorskiego piechniczka to by nie bylo ligi dla obecnych kopaczy

~a (niezalogowany)  07.04.2020, 04:02
korespondencyjnie dograć ligi - operator pocztowy dostarcza mieszkańcom miast/wiosek stosowny pakiet do głosowania.... :@ :@ :@ a dalej jak w pisiej ustawie

~Fudbol (niezalogowany)  07.04.2020, 12:00
Oki dwie grupy z 5 ligi awanse A z czwartej nikt nie awansuje

~futbolista (niezalogowany)  07.04.2020, 21:08
Na stronie pomki ciekawy artylul

~pomorzanin (niezalogowany)  07.04.2020, 22:35
Moim zdaniem najlepsza propozycja: rundę wiosenną rozegrać w miesiącach czerwiec - lipiec - sierpień.
Od nowego roku przejść na system wiosna - jesień.
Uzasadnienie
Do końca maja z powodu wirusa nie da się bezpiecznie grać. Będą obostrzenia. Jeśli już zezwolą to bez kibiców albo w ograniczonej ilości. Zagrożenie ma ustąpić w lecie. Na jesieni nastąpi nawrót.

~xxx (niezalogowany)  08.04.2020, 08:05
nie ludzcie sie Panie i Panowie, wszystko zostanie w piz... anulowane. ekstra dograja do 30 kolejki. mysla tylko nad 1 i 2 liga

~UST (niezalogowany)  08.04.2020, 09:24
~xxx,jak narazie jeszcze sprawa jest otwarta,Boniek powiedzial ze mozemy dokonczyc sezon nawet do 19lipca.Wiec jak zaczniemy nawet w czerwcu,powinno sie udac dograc sezon do konca.

okoMalborka  08.04.2020, 15:51
Uchwała PZPZN jasno mówi, że anulować sezona nie można, koniec i kropka. Ciekawe co zrobią związki

~futbolista (niezalogowany)  08.04.2020, 18:21
podobno liga w USA bedzie dokonczona w jednym stanie. nie chodzi by byli tam kibole, tylko by sie tabele zgadzaly !

~futbolista (niezalogowany)  08.04.2020, 18:23
ten. kluby sie zjada do jednego stanu { Arizona ] i tam sobie gra poukladaja na czas tabele. fajne i tam bez zadnego ...Ale ?

~Baton (niezalogowany)  09.04.2020, 14:09
Ciekawe czemu tylko 2 grupy 4 ligi? Lepiej od razu zrobić 4 grupy 4 ligi, czyli zrównać z okręgówkami. A klasy połączyć z B- klasami i zrobić 8 grup i awanse robić dwie najlepsze a trzecie baraże :)
Kto jest za?

~UST (niezalogowany)  09.04.2020, 15:26
~Baton,zaszalales z tymi grupami.W 4lidze jednak poziom jest wyzszy,czasem to bardzo widac,po beniaminkach jak wchodza i zaraz spadaja.Wiec uwazam ze rozbudowanie az tak 4ligi nie ma raczej sensu,zanizy poziom i bedzie pelno wynikow hokejowych.

~lewy (niezalogowany)  09.04.2020, 18:17
może zrobić porządek w niższych ligach. w okręgówce gra 5 drużyn z powiatu starogardzkiego. czyli Wietcisia powinna być przesunięta z 1 do 2 grupy. w a klasie słupskiej grają Skotawa powiat słupski gdzie reszta drużyn powiatu słupskiego grają w grupie 1 słupskiej oraz Sparta Konarzyny z powiatu chojnickiego gdzie pozostałe 5 drużyn z powiatu chojnickiego gra w grupie Gdańsk 3 Pogoń Smętowo powiat Starogardzki powinna grać w grupie a Gdańsk 3 gdzie grają 4 inne drużyny z powiatu starogardzkiego. drużyny z trójmiasta w okręgówcei b klasie grają w tej samej grupie to i w a klasie powinny grać w 1 grupie. w b klasie drużyny powiatu starogardzkiego powinny grać w 1 grupie a nie w 3 różnych grupach [Gdańsk 3, Gdańsk 4, Malbork 7] Diament Trzebielino [powiat Bytów] i Start łebień[powiat Lębork] powinny grać w grupie Słupsk 2 z innymi drużynami z tych powiatów a Błękitni Motarzyno i SSPN Malczkowo z powiatu Słupskiego powinny grać w grupie Słupsk 2. gks żukowo i Amigo Przyjażń powiat Kartuski powinny grać w grupie Gdańsk 4 z innymi drużynami z powiatu Kartuskiego a nie w grupie Gdańsk 2. drużyny z powiatu Puckiego powinno grać w 1 grupie Sztorm 2 Mosty jak istniał grał w w grupie Gdańsk 2. drużyny z powiatu Wejherowskiego powinny grać w 1 grupie a nie w 2 różnych.

~van basten (niezalogowany)  10.04.2020, 03:44
teraz to obowiązkowo wszyscy wmaskach a za 2 tygodnie w kaloszach itp itd dajcie na luz ligi nie wystartują do konca roku upadek państwa bezrobocie i niestety koniec z naszą kochaną piłeczką obym się mylił pozdrawiam

~Ja (niezalogowany)  10.04.2020, 15:56
Najlepiej jesienią na spokojnie dograć ta rundę wiosenną i od nowego roku cały sezon 2021 systemem wiosna/jsień. Mniejsza przerwa między rundami, bo w lato tylko 2 miesiące a nie jak zima 4. Bo jak teraz bez grania jest się miesiąc, a jeszcze trochę minie zanim będzie można coś zrobić, to jak sens dzielić na grupy i grać praktycznie bez przygotowania. Jak te mecze będą wyglądały tragicznie.

~Kibic1 (niezalogowany)  11.04.2020, 13:31
każda drużyna miała takie same szanse na początku sezonu aby wziąć się i walczyć o awans, nie może pół roku ciężkich treningów i czasu pójść na darmo, sezon powinien zostać zakończony- wakacje odpadają do gry bo 3/4 osób ma plany z wyjazdami na urlopy itd, wyniki zachowane, drużyny miejscami preferowanymi do awansu grają wyżej, spadkowicze niżej, tyle!

~Del Piero (niezalogowany)  11.04.2020, 13:41
Nie przesadzajcie to nie jest ekstraklasa, 2 tygodnie treningu i można grać, a urlopy to są zawsze nie tylko latem. Sezon można spokojnie wydłużyć o cały lipiec. Zresztą każdy już się przygotowywał zimą i teraz dwa tygodnie wystarczą, zawodnicy też dbają o siebie.

~futbolista (niezalogowany)  11.04.2020, 18:05
zadnych sugestii odemnie [ to w gestii, jezeli idzie o Pomorze, Pom.ZPN. ]. jedno mi sie tylko przypomnialo, otoz raz gralismy mecz na Biskupiej Gorce i bylo juz bardzo pozno, a do konca meczu bylo jeszcze jakies 25 minut. i co ? ano, dano nam latarki do rak i je uzywajac [ takze sluch bardzo wytezony ], mecz dokonczylismy i bylo troche wolniej i ze smiechem, lecz dokonczylismy i to nawet, na zlosc zywym ! :love: :idea: :idea: :idea: :idea:

szewa77 Napisz do autora   11.04.2020, 20:59
Moim zdaniem drużyny z aspiracjami o awanse i ta teoretycznie słabsze powinny grać od początku sezonu o swoje cele i to jaka drużyna jest na jakim miejscu to tylko ich zasługa. Według mnie wyniki powinny zostawić z jesieni i tyle

~UST (niezalogowany)  11.04.2020, 22:12
~szewa77,nie za bardzo mozna sie z Toba zgodzic.Niejednokrotnie sie zdarzalo ze druzyny po jesieni zajmowaly miejsca spadkowe,zima sie wzmacnialy,i wiosne konczyly w srodku tabeli.Dobrym przykładem z ostatnich kilku sezonow jest Gryf Wejherowo i jego drugoligowe wiosenne wyczyny.Takze po polowie sezonu nie skreslajmy nikogo,i dobrze by bylo nawet kosztem przesuniecia kolejnego,dokonczyc mimo wszystko ten sezon.

~futbolista (niezalogowany)  12.04.2020, 03:39
tak wiec mozemy byc pewni, ze o wszystkim zadecyduje sam WIRUS swym czasem jak rowniez pewnie kasa i uwidoczni sie to tym, kto potrafil sie na afisz zalapac. kto wie, jak beda ligi wygladac w kolejnym sezonie ? ilu nie podola obowiazkom, bycia klubem z jajami. z perspektywa na dlugi czas, takze ten nie korzystny. i to bez obmawiania graczy o zarobki, bez tego, cala masa postronna jest bidna.
bedzie zgrzytanie zebami na wielu i placz daj dajkow. ale moze, z perspektywy przyszlosci, to wyjdzie calemu systemowi na dobre ! moze w koncu nadejda chwile, kiedy to w terenie bedzie tylko jeden dobry i madry klub.bo zawodowe zarzadzanie w kapitalizmie, winno obejmowac takze kluby czysto amatorskie. czasy sa juz takie [ i nie tylko dotyczy to pilki ], gdzie w pojedynke juz, jak Zablocki na ksiezyc, sie nie zajedzie. tylko wspolna sila ! :love: :@ :love:

~futbolista (niezalogowany)  12.04.2020, 20:33
i coraz wyrazniej uwidacznia sie to, co zwiemy kasa, lecz od: jakos to bedzie, od miast i wsi, bo samemu, kluby jednak w kapitalizmie nie potrafia sie zaaklimatyzowac !
glosno o Lechii, Radomiaku, a to dopiero poczatek bolesci i
prawdy spokojnym i z glowa myslaca ZAWSZE o jutrzejszym dniu [ a nie o wlasnym portfelu, to w kazdym klubie winno miec zawsze ostatnie miejsce, szczegolnie u klubowych wlodarzy ] egzystowaniu.
~ UST, ponoc lubisz mnie czytac, wiec wez se pod uwage
[ a przy moltychu ani muk ] te laczenia i wspolna solidarna
walka o miejsce sportu w terenie ! to nie glupie, a jak zaczna, to potem beda mieli cala plejade nasladowcow !
beds i oszczednosc i kasa spora i masa nieuczciwosci finansowej, bedzie wek. caly swiat od poczatku sie ewoluje
[ nie kojarzyc z ewolucja, bo to jest klamstwem ] i idac do przodu, zmienia sie w kazdej dziedzinie codziennosci [ juz teraz to widac po szybko pracej do przodu i zmieniajacej sie technologii, ktora bardzo wielu nie chce nawet zapoznania, a bez niej trudno im juz egzystowac ]. to tyczy tez sportu, tym bardziej, ze jest luksusem i nie wzedzie i nie wszystkich na luksus stac [ na dojazd np. 50-cio, a nawet 100 Km. zawsze bedzie stac !
no, i na dzisiaj to zycze RADOSCI z powodu porazki Szatana, ktory, by w swej pysze i zarozumialosci wiedzial, co przyniesie krzyz, to za zadne skarby by nie doposcil do ukrzzowania Pana Jezusa. zostal jednak wykiwany, a nam daje to zwyciestwo po przez WIARE w EWANGELIE PAWLOWA [ ewangelia Krzyza = 1 do Kor. 15: 1-4 ]. :love:

~UST (niezalogowany)  12.04.2020, 22:02
~futbolista,gdzie ja napisalem ze Cie lubie czytac?Spochlebiasz sobie?Jak bazgrolisz nie na temat,(od tego sa inne portale)to sie czytac tego nie da!Jak o pilce,(to rzadkosc)to czasem ujdzie w tloku.Wspomniales w kontekscie bankructwa o Lechii,Radomiaku,a Arka co swieta krowa?Pewnie pierwsza na tej liscie!Przykre ale prawdziwe,ze pomorskie ekipy stanely nad przepascia,i niestety Twoje durne "marzenia"o skompletowaniu wszystkich "pomorskich"w jednej lidze moze sie niestety w niedalekiej przyszlosci ziscić-niestety...

~futbolista (niezalogowany)  12.04.2020, 23:25
~UST, ja sobie nie spochlebiam, przelec twe wpisy i sam sie przekonasz, ze to napisales. i dziekuje ci za to, a to, ze masz inne zdanie, to problemem dla mnie nie jest. mamy wszyscy do tego prawo, szczegolnie w demokracji. ten twoj wpis byl pod innym watkiem, lecz juz w tym roku.
co do bankrutowania, to oparlem sie na dzisiejszym artykule, ktory wymienial tylko te dwa kluby. a i potem ujalem, ze to dopiro poczatek. tak wiec po za tymi dwoma, bedzie duzo duzo wiecej z Arka wlacznie.
klubom, ktorym ja sympatyzuje [ ze wzgledu na sentyment ], to SP ZAWISZA, Orzel Golubie, Slupia Suleczyno i oczywiscie gdanska Gedania. jak ci sobie poradza, nie wiem, zobaczymy !
co do mega bazgrolenia, mam w tym swoj cel i go nie zmienie [ inaczej nigdy bys nie poczytal gdzies indziej, poniewaz nie chcialbys tam wchodzic by mnie poczytac ! zreszta i inni tez ! ]. a, skoro moze sie ziscic to co pisze, tzn. ze nie jest to glupie, szczegolnie jezeli sie ziszczy !a , dotyczy to nie tylko Pomorza, lecz calego kraju i nawet po za nim tez, innym ! :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

~UST (niezalogowany)  14.04.2020, 14:03
Teraz kiedy czlowiek spedza duzo wiecej czasu w domu,niz zwykle.Postanowilem stworzyc punktowa tabele wszechczasow 4ligi pomorskiej.Od momentu powstania obecnych granic woj.Pomorskiego czyli od 1999r,a dokladnie od sezonu 1999/2000 do dnia dzisiejszego,do momentu przerwania rozgrywek.Wiec prawie 21sezonow,4ligowych,napomkne tylko ze uczestniczylo w nich 72kluby,niektore dzis pewnie juz zapomniane przez kibicow jak np.SKP Slupsk,czy Flotylla Gdansk. Jak wyglada czolowka tabeli wszechczasow?Na ktorym miejscu i z iloma punktami znajduje sie wasz klub?Jak ktos jest ciekawy,prosze pytac,napewno napisze!A moze ktos ma ochote zgadnac ktora druzyna,przez te 21sezonow zgromadzila najwiecej punktow?

~futbolista (niezalogowany)  14.04.2020, 18:30
milo, ze pragniesz umilic historia ludziom czas wolny.lecz,
nie ladnie, ze pominales mnie tym twym wpisem, jakoby o mym spochlebianiu sobie. pisalem ci, ze tego z siebie nie pisalem, lecz ty sam to napisales. wez wiec i przelec twe wpisy i sie ustosunkuj do tego, bo ja sie klamstwami nie imam i pragnalbym bys ty tez !
~UST, miej swa osobista odwage, a pokora, to podpowiadam, jest najsilniejsza cecha czlowieka, silniejsza niz wszelcy mocarze razem wzieci ! :love: :love: :love: :idea: :love: :love: :love:

~fan (niezalogowany)  15.04.2020, 10:39
obstawiam że w czołówce twojej tabeli na pewno będzie Powiśle Dzierzgoń. chyba tylko rok przerwy mieli od występów w 4 lidze.

~UST (niezalogowany)  15.04.2020, 15:44
~fan,dobry analityk jestes! Powisle Dzierzgon nie tylko jest w czołowce,ale jest na pierwszym miejscu! (929pkt) z przewaga 270pkt nad druga druzyna.Sprobujesz rowniez wytypowac?Jesli masz zyczenie moge podac pierwsza piatke,dziesiatke czy tam dwudziestke.Ciekawostka jest to ze w pierwszej czworce sa dwa kluby ktorych juz dosc dlugo nie widzielismy w czwartej lidze.A w "10"jest ich az cztery.

~lewy (niezalogowany)  15.04.2020, 18:13
te 2 kluby to Arka i Lechia :P

~UST (niezalogowany)  15.04.2020, 18:38
~lewy,dobrze kombinowales ale nie trafiles.Lechia Gdansk jest 51 i ma 83pkt(1sezon),Arki Gdynia nie ma wogole w zestawieniu,nie liczac oczywiscie rezerw,ktore sa na 12miejscu 463pkt.a rezerwy Lechii.Gd. na miejscu 18, 378pkt.A te dwa kluby to lokata 3 Orleta Reda-631pkt,a 4 Olimpia Sztum-585pkt.

~lewy (niezalogowany)  15.04.2020, 19:31
UST jak byś chciał możesz pochwalić się tą tabelą. nie koniecznie od razu całą ale po kilka miejsc dziennie

~UST (niezalogowany)  15.04.2020, 21:10
~lewy nie ma problemu!Wiem ze na tym portalu jest duzo fanow 4ligi pomorskiej,ja rowniez jestem jednym z nich,jak i calej pilki na pomorzu,od prawie 20lat.Mimo ze pochodze i mieszkam na... Dolnym Slasku.Od jutra zaczne umieszczac tabele.

~lewy (niezalogowany)  15.04.2020, 21:21
dzięki

~futbolista (niezalogowany)  15.04.2020, 22:03
a o twym mnie pomowieniu milczysz ? wiec dobry z ciebie gagatek ! mimo wszystko, zycze ci radosci w codziennosci !
to bylo z twej strony zbyt pochopne i tym samym nieladne!
tym bardziej, ze ci nie ublizam ani nie zycze niczego zlego !

~UST (niezalogowany)  16.04.2020, 08:31
Futbolista zapomnialem sobie o tym,tu sie skupiamy na pilce,a nie na duperelach,jak twierdzisz ze tak napisalem to ok,pewnie tak bylo,ja nie mam ochoty na grzebanie w historii komentarzy i wyciaganiu brudow.Czlowieku napisz cos o futbolu,skoro juz masz taki nick,a jak nie to zmien go na maruder czy czepialski bedzie bardziej do Ciebie pasowac.

~Sympatyk (niezalogowany)  16.04.2020, 08:40
UST, lubimy statystyki, umieszczaj tabelę, będzie ciekawie. Domyślam się kto jeszcze jest w czołówce z klubów których nie ma od jakiegos czasu w IV lidze.

~Xxx (niezalogowany)  16.04.2020, 10:30
Można uznać wyniki po ostatnich rozegranych pełnych kolejkach i do spadku dodać tylko ekipy które są w strefie spadku bez dodatkowych lokat przez drużyny siadające terytorialnie z wyższych lig. W ten sposób ograniczy się liczbę drużyn w poszczególnych ligach/klasach w nowym sezonie.

~lewy (niezalogowany)  16.04.2020, 11:55
UST czy na dolnym śląsku jest strona podobna do pomorskiego futbolu?

Kajko  16.04.2020, 12:06
Decyzja co do rozgrywek znów przesunięta tym razem do 11 maja. Każdy logicznie myślący wie że ten sezon od 4 ligi w dół już nie ruszy bo nie da się to rozegrac przed wakacjami. Chyba bardziej chodzi o to w jakiej formie zakończyć ten sezon dlatego nie mogą prezesi związków się dogadac

Kajko  16.04.2020, 12:07
Chcąc nie chcąc każdą decyzją będzie kontrowersyjna.

~futbolista (niezalogowany)  16.04.2020, 19:13
~UST, znasz moj polled na pilke i nie ma w nim zmian. zas, co do dupereli, to raczej ty z kompanami pasujesz. a na dodatek to jestes w oczach tych, co sie teraz wymigujesz od pokory taka osoba, ktora pasuje do Psalmu # 14 werset
# 1 ! czlowiekiem na ktorym nie mozna wogole polegac i sie zaprzyjaznic ! twa cecha, to obluda i samolobstwo,oraz zarozumialosc ! z czasem moze ci to przejdzie, czego ci calym sercem zycze ! bo, na dzis, to nawet brakuje tobie osobistej odwagi, odwagi, by sie przyznac i nawet przeprosic. wiec ten pocztek Psalmu [ jezeli wogole go prawidlowo zrozumiesz ], pasuje jak ulal !!!!!!! :love: :love: :love:

~UST (niezalogowany)  16.04.2020, 19:35
~lewy,o dolnoslaskiej piłce mozesz poczytac na Dolfutbol,ale strona pomorska o wiele lepsza;-) Postaram sie jeszcze dzisiaj wrzucic czesc tej tabeli,cos dzisiaj brakuje mi na wszystko czasu...

~UST (niezalogowany)  16.04.2020, 21:01
Tabela wszechczasow 4ligi pomorskiej Od sezonu 1999/00 do dzis,tj po 18kol,bez meczu zaleglego Lechia-Arka. 1Powisle Dzierzgon-929pkt 2Gryf Slupsk-659pkt 3Orleta Reda-631pkt 4Olimpia Sztum-585pkt 5Wierzyca Pelplin-569pkt 6Pogon Lebork-558pkt 7Przodkowo-520 8Pomezania Malbork-508pkt 9Cartusia Kartuzy-484pkt 10Orkan Rumia-481pkt 11Jantar Ustka-473pkt 12Arka2Gdynia-463pkt 13Gedania Gdansk-447pkt 14Stolem Gniewino-419pkt 15GKS Kolbudy-411pkt 16Baltyk Gdynia-394pkt 17Wierzyca Starogard Gd.-390pkt 18Lechia2Gdansk-378pkt 19Kaszubia Koscierzyna-374pkt 20Wisla Tczew-366pkt 21Luzino-338pkt 22Anioly Garczegorze-335pkt 23Bytovia2Bytow-309pkt 24Rodlo Kwidzyn-303pkt 25Chojniczanka-272pkt 26Gryf Wejherowo-261pkt 27Jaguar Gdansk-260pkt 28Kaszuby Polchowo-240pkt 29KP Starogard.Gd-228pkt 30Pomorze Potegowo-228pkt 31Gryf2009Tczew-226pkt 32Grom Nowy Staw-217pkt 33Wietcisa Skarszewy-203pkt 34Radunia Stezyca-192pkt 35Polonia Gdansk-189pkt 36Bytovia Bytow-184pkt 37Orzel Trabki.Wlk-182pkt 38Czarni Pruszcz.Gd-172pkt 39Unia Tczew-170pkt 40Centrum Pelplin-167pkt 41Start Mrzezino-148pkt 42Brda Przechlewo-145pkt 43Koral Debnica-141pkt 44KS Chwaszczyno-137pkt 45Zulawy Nowy Dwor.Gd-137pkt 46Czarni Czarne-135pkt 47KP Sopot-123pkt 48Start Miastko-111pkt 49Potok Pszczolki-87pkt 50MKS Wladyslawowo-85pkt 51Lechia Gdansk-85pkt 52Piast Czluchow-76pkt 53Zatoka Puck-75pkt 54Flotylla Gdansk-68pkt 55GKS Kowale-57pkt 56Chojniczanka2Chojnow-57pkt 57Wda Lipusz-56pkt 58Amator Kielpino-56pkt 59Polonez Bobrowniki-50pkt 60Orzel Choczewo-41pkt 61Grom Kleszczewo-40pkt 62Sparta Sycewice-37pkt 63SKP Slupsk-30pkt 64Karol Peplino-24pkt 65Sokol Wyczechy-24pkt 66Gwiazda Karsin-19pkt 67Czarni Przemyslaw-19pkt 68Chrobry Charbrowo-18pkt 69Wybrzeze Objazda-14pkt 70Pogon Prabuty-10pkt 71Lipniczanka-8pkt 72Zawisza Borzytuchom-4pkt Jak wrazenia po lekturze?Jakies zaskoczenia?Czekam na opinie;-)

~Del Piero (niezalogowany)  16.04.2020, 23:13
W wakacje też można grać mecze lub podzielić na te grupy, jeśli nie zagraża bezpieczeństwu to zróbmy wyjątek i zagrajmy w wakacje.

~pomorzanin (niezalogowany)  16.04.2020, 23:32
A jednak chyba obejdzie się wiosną bez piłki od czwartej ligi w dół. Powtarzam jeszcze raz:
Moim zdaniem najlepsza propozycja: rundę wiosenną rozegrać w miesiącach czerwiec - lipiec - i jak trzeba sierpień.
Od nowego roku przejść na system wiosna - jesień.
Uzasadnienie
Do końca maja z powodu wirusa nie da się bezpiecznie grać. Będą i są zakazy i obostrzenia. Jeśli już zezwolą to bez kibiców albo w ograniczonej ilości i to od czerwca. Zagrożenie ma nieco ustąpić w lecie. Na jesieni nastąpi nawrót. Nie ma co liczyć na szczepionkę do tego czasu.
Nowy sezon 2021-2022 (wiosna - jesień) rozpocząć w marcu, jeżeli nie będzie można to w lecie. Może do tego czasu coś wymyślą naukowcy.

~Wojtek (niezalogowany)  17.04.2020, 01:01
Należy anulować obecny sezon i jesienią rozpocząć od nowa, przy zastrzeżeniu, że jeżeli nie uda się grać do końca roku, to wiosną 2021 będą kończone rozgrywki 2019/20... Nikt nie może mieć pewności, jak będzie jesienią.

~futbolista (niezalogowany)  17.04.2020, 01:55
a po co to i komu podpowiadamy, tym bardziej, ze sa to jakies osobiste mzonki pragnien ? od tego sa tege glowy, do tych problemow z pilka i to pod kazdym wzgledem, powolanych i to od FIF-y w dol, az po OZPN. a jeszcze w obecnej sytuacji, wiele do powiedzenia maja krajowe rzady.
wiec ten caly balagan im pozostawmy [ bo i tak to wszystko jest powiazane co do planow przyszlosci nadchodzacej ] i czekajac, na wszystko sie, jako normalni kibice, zgodzmy w oczekiwaniu na decyzje, jakie podejma ! :love: :idea: :love: :idea: :love: :love: :idea: :)

~Paweł (niezalogowany)  17.04.2020, 10:26
UST bardzo fajna robota, wiem co to znaczy bo sam nie raz bawie sie w statystyki.

~lewy (niezalogowany)  17.04.2020, 16:05
Paweł jak masz fajne statystyki może się pochwal

~lewy (niezalogowany)  17.04.2020, 16:16
UST czytając twoją tabele wszech czasów przypomniała mi się wypowiedz z przed kilku lat nie pamiętam kogo ale chodziło żeby drużyny z byłego województwa Słupskiego nie grały w 1 grupie okręgówki. drużyny z okolic Lęborka wg tego artykułu mają bliżej do Wejherowa Władysławowa Pucka niż do Człuchowa Miastka Czarnego. może miało by to sens patrząc jak słabo te drużyny radzą sobie w 4 lidze przy rozdzieleniu drużyn z byłego województwa Słupskiego na 2 grupy do 4 ligi weszły by tylko "mocne" kluby z tego rejonu jeżeli by weszły i nie zaniżały by i tak słabego moim zdaniem poziomu ligi

~UST (niezalogowany)  17.04.2020, 17:08
~lewy,no jest jakis sens w tym co piszesz.Ale z drugiej strony te ze "Slupskiego"wcale az tak zle nie wygladaja w tabeli wszechczasow,w pierwszej "11"jest ich az 3,Slupsk,Ustka,Lebork z lacznym bilansem jakies 1700pkt.A cofajac sie jeszcze bardziej w czasie,Gryf,Jantar i Pogon maja tez sporo sezonow w 3lidze,Gryf dawno temu,ale mial nawet epizod na zapleczu extraklasy,jak rowniez w PP.Wiadomo ze w pomorskim prym wiedzie trojmiasto i okolice,ale ze "slupskim"(Przyznam sie ze moim ulubionym)nie jest tak zle.Co do watku geograficznego,masz racje,nie da sie ukryc.Ale prawda jest taka,ze w tej kwesti nie dogodzisz wszystkim,druzyny sa porozzucane po calym pomorzu,i zawsze jedni beda mieli blizej,drudzy dalej.Spojrz na 3lige gr2,gra cale pomorze+kujawy i wielkopolska.Taki np.Kalisz ma kawal drogi na wybrzeze,z checia by pewnie przeskoczyl do gr3,dolny,gorny slask,opolskie,i lubuskie o ile krotsze wyjazdy.Niestety w pilkarskiej geografi zawsze beda pokrzywdzeni, ~Pawel,dzieki za docenienie mojej pracy;-)Z tego co piszesz,doskonale znasz ta"robote"wiec moze rzuc cos ciekawego na portal.

~lewy (niezalogowany)  17.04.2020, 18:25
UST zgadzam się ze każdy podział nie będzie idealny. natomiast co do drużyn ze "słupskiego" Jantar w 21wieku buja się między 4 a 5 ligą do tego wybiła się Bytovia w czołówce są jeszcze Bytovia2 i Anioły. ale cała reszta?

~futbolista (niezalogowany)  17.04.2020, 18:55
by bolo dobrze, liczyc sie musi to co zwiemy " DZISIAJ ", a nawet to, co bedzie JUTRO !
wiec patrzac na te narzekania, a szczegolnie po tym co bedzie " TERAZ ", to tylko prosi sie po pojscie po rozum do glowy i rozpoczecie na powaznie dazen do laczenia sie klubow w silne organizmy, bo tylko one dadza sobie rade w obecnych czasach historii ludzkosci na ziemi i dotyczy to nie tylko sportu !
z innej jeszcze strony, ciekawe gdzie w historii jest Stocznia Pln.? przeciez nie jednym zasilila takie tuzy, jak: LECHIA, ARKA, STOCZNIOWIEC !
laczenie, jest potrzeba czasu, by przetrwac, a inaczej, to nadal we lbach beda tylko herby, flagi, jakies tam zamieszkle sukcesy z jakas tam iloscia kibolstwa. idzie nowe, NWO, a w szeczegolnosci UE, ktora bedzie sie skladala tylko z 10-ciu panstw ! w sile, jednosci i solidarnosci, przyszlosc calego swiata, inaczej, patrzac z punktu widzenia swiata [ bo biblijne spojrzenie inne i nic ze spojrzeniem swiatowym nie ma wspolnego ], bedzie ogromna porazka. i nie wmawiac mi, ze pomijam temat. w obecnych czasach wszystko sie zazebia [ patrz na decyzje co do pilki: FIFA, UEFA, PZPN oraz najmniejsze krajowe zwiazki PN, a malo tego, jeszcze polityczny rzad a i KK tez napewno swe trzy grosze wtraci ! a, na koniec, czy sie to komus podoba czy nie, wszyscy sie temu podporzadkuja i beda musieli pogodzic, inaczej bedzie wypad i to ogromny ! :idea: :idea: :idea: :love: :love: :love: :idea: :idea: :idea:

~UST (niezalogowany)  17.04.2020, 19:36
~lewy,no zgadza sie,ale w sumie wyszlo tak jak napisales wyzej "ze tylko mocne kluby ze slupskiego"i wychodzi na to,ze te trzy ktore wymienilismy to cala sila slupskiego.Mi dawniej kiedy jeszcze nie"wkrecilem"sie w pomorskie,ten region sportowo kojarzyl sie tylko z Arka,Baltykiem i Lechia.A Slupsk mnie zawsze dziwil,duze miasto,(bylem wielokrotnie)a brak dobrej pilki,praktycznie"od zawsze"i kojarzyl mi sie glownie z koszem(Czarni,swietna atmosfera,kibice,bylem nieraz)i reczna(Slupia) Wiec slupskie nigdy nie bylo "na fali"pilkarskiej,ale mam nadzieje ze kiedys to sie zmieni.Kazdego roku,nawet pare razy,jestem na pomorzu od kilku nawet do kilkunastu dni,i mam nadzieje ze przyjdzie wreszcie dobry czas dla Slupskiej pilki i przy okazji bede mogl isc na dobry mecz w duzo wyzszej lidze niz ma to miejsce obecnie.

~lewy (niezalogowany)  17.04.2020, 19:36
futbolista dobrze że przypominasz takie drużyny jak Stocznia pln. drużyna grała w 3lidze w latach 60. nie wiem co było potem może polecenie ówczesnych władz. UST przeglądam stare tabele podałeś Wybrzeże Objazda 14 pkt wg pomorskiego futbolu tak mieli ala wg 90 minut zdobyli 11 pkt grali tylko 1 sezon tak jak Chrobry Chabrowo ,gks Karol Pęplino, skp Słupsk. dla Lipniczanki ten sezon jest debiutancki i zajmują ostatnie miejsce. Zawisza borzytuchom zagrali pół sezonu. Sparta Sycewice awansowali 2 razy do 4 ligi za kaZdym razem na 1 sezon.Polonez Bobrowniki i Sokół Wyczechy byli w 4 lidze 2sezony. gdzie Sokółza 1 razem zajął 17miesce na 17 drużyn które ukończyły sezon i utrzymali się w lidze przez KP Starogard i Centrum Pelplin w następnym sezonie nie wystartowały w 4 lidze w 2 sezonie zdobyli 3 pkt. łałącznie71-287 w bramkach. Koral Dębnica nie istnieje. Pomorze Potęgowo się rozsypało po sezonie 14/15 w 3 lidze i teraz gra w A klasie.

~UST (niezalogowany)  17.04.2020, 20:18
~lewy,wiem ze niektore kluby juz nie istnieja,a inne zmienialy nazwy,(np Murkam Przodkowo)a jeszcze inne wycofywaly sie w trakcie sezonu.Ale mnie interesowaly zdobyte punkty,a co do Wybrzeza Objazda tez to zauwazylem,ale postanowilem zasugerowac sie Pomorskim Futbolem.Ale fajnie ze zwracasz na to uwage,widac ze dokladnie analizujesz.

~futbolista (niezalogowany)  18.04.2020, 01:30
klub Stocznia Pln. to byl ciekawy klub, lecz jakby poniewierany przez Polonie Gd. ze wzgledu na to, ze kibole Polonii, byli raczej, ze wzgledu na pochodzenie z jednych stron. to troche tak jak z Gedania, by nie wychylala nosa ponad Lechie, ze wzgledu na atmosfere obmowy przez tych, co byli z tych samych stron. zreszta to we krwii pokutuje do dzis wsrod tych, co sa z tych samych stron.potem powstal Stoczniowiec na tej kanwie i rezulatat tego polaczenia byl, mozna dzis powiedziec, wspanialy. duza oszczednosc pod kazdym wzgledem, dobre zaplecze i lepsi koordynatorzy na kazdym szczeblu.no, i co bylo jeszcze pieknem kiedys, ano to, ze pilkarze po swych meczach w swych klubach i po treningach, przychodzili na Biskupia Gorke i tam mieszajac sie z miejscowymi chlopakami [ ci w klubach nie grali ], dzielili sie na dwie druzyny i ze soba grali. a najwiecej ich przychodzilo z okolic ul.Kartuskiej. nazwisk nie bede wymienial, znani jednak sa dla wielu z tej okolicy. no, i nie bylo wtedy zadnych milosci do herbow i flag, wrecz przeciwnie, wogole nie byly wspominane ani gloryfikowane. dzis nie do pomyslenia, by np. lewandowski zagral sobie z chlopakami mlodosci swej na podworku. a wtedy grali, i to wielcy, lepsi od dzisiejszego wspomnianego lewandowskiego ! niektorzy z nich, niestety, juz nie zyja :love: :love: :idea: :| :idea: :love: :love:

~UST (niezalogowany)  18.04.2020, 11:41
Futbolista,fajna rzecz powspominac czasy ktore juz niestety nie wroca...Pilka wtedy byla zupelnie inna,ale ta nienawisc kibicow tez istniala,moze nie tak bardza jak obecnie do flag,herbow itd ale do pochodzenia,klubow jak najbardziej.Pamietasz jak wygwizdano K,Deyne po strzelonej bramce,(jak mnie pamiec nie myli,bezposrednio z rzutu roznego)Portugalii ktora dawala nam awans na mundial.I caly stadion slaski go wygwizdal,tylko dlatego ze byl pilkarzem Legii...Wiec takie rzeczy zdarzały sie juz wczesniej,a przykladow tez mozna byloby mnozyc.Co do Lewandowskiego,jakby gral w Pruszkowie,z ktorego pochodzi,a klub bylby przynajmniej europejskim sredniakiem,to pewnie nawet jakby chcial pokopac z kumplami z podworka,zabranialby mu na to kontrakt z klubem,aby czasem nie zlapac jakiejs glupiej kontuzji.Takze czasy zupelnie inne,nastawione tylko na trzepanie kasy,a przywiazanie do klubu,regionu nie maja zadnego znaczenia,a szkoda...Dlatego powstaje mnostwo sztucznych tworow,typu Amica,Termalica,itd w ktorych nie ma chlopakow z regionu,a predzej czy pozniej klub i tak upada,i albo laduje w b klasie,i zaczyna wszystko od zera,albo calkowicie znika z pilkarskiej mapy polski.W watku gdanskich klubow,moze napisz cos ciekawego o Wybrzezu,(w koncu pochodzisz z tych stron).jak to bylo dawniej,pominoles ten tez zasluzony klub,ktoremu trzy dni temu stuknelo 75lat istnienia,a pilkarska sekcja juz dawno upadla,nie liczac obecnego GKP.Fajnie ze wreszcie piszesz cos o pilce,takze moja prosba pomogla;-)

~futbolista (niezalogowany)  18.04.2020, 16:44
wrecz przeciwnie, nie o pilce, lecz o prawdzie, ktora ty w zaowalony sposob zamiatasz pod dywan. a po drugie, to z toba nie ma sensu wogole kontkatu utrzymywac byle jakiego, ze wzgledu na twoj mentalnosci charakter.co do Ganska, to jedyny warty wspomnien klub, to GEDANIA, zniszczona przez migracje. migracje, ktora do dzis uwaza sie za pempek swiata i to w jej mentalnosci w calym kraju od wladz najwyzszych, po przez KK, gospodarke, rozrywke i sport. nawet, teraz, jako migranci po swiecie, tez te kulture za soba wioza.to widac i sie odczuwa na kazdym kroku.
nawet w twym ostatnim zdaniu sie pychy nie pozbyles. jednak zycze ci radosci w PANU, i zycze ci byc doswiadczyl LIDII, pierwszego chrzescijanina w EUROPIE ! bo, bez tego nie ma zbawienia, bez wzgledu na to, jaka religijnoscia sie czlowiek wobec Boga stara byc !a, Ap.Pawel co mowi o przeszlosci ? ze smieciami ! liczy sie to, do czego sie zmierza, a wiec dzis i przede wszystkim jutro !! a przeciez to on [ Ap.Pawel ] jest naszym do Pana Jezusa przewodnikiem, nie Ap.Piotr, czy Ap.Jan czy z nich inny. po to zostal Ap.Pawel nam powolanym przez Boga i to osobiscie ! dla kogos, kto do Slowa Prawdy nie podchodzi fundamentalnie, a konserwatywnie, czy religijnie, czy prawicowo, jest to nie do pojecia. dlatego i tez nie rozeznaje i nie rozumie czasu historii ludzkosci w ktorej juz obecnie zyjemy, zgodnie co do Bozego Planu Czasow !!!!!!!
a, szkoda, bo tu idzie o zycie wieczne, o ktorym prawde mowiac, malo kto wogole mysli, uwazajac, ze walka o przezycie w tym ziemskim padole jest njwazniejsza z calym tego padolu problemami. a, co do wiecznosci, to nie tylko ona tyczy nieba, ziemi i zycia na niej takze. nie na darmo Bog juz od samego pocztku stworzyl i niebo i ziemie i obie sfery beda zamieszkale ZAWSZE ! tylko pojac to, co do kogo sie w Biblii tyczy, szczegolnie, kiedy za rada Ap.Pawla, bedziemy Cala Biblie pogladac we Wlasciwy Sposob, odrozniajac co w Niej dotyczy Proroctw, a co Objawionej Ap.Pawlowi TAJEMNICY, tajemnicy, ktorej NIKT nie znal [ nawet Pan Jezus bedac posrod swego ludu, na temat ten milczal ], bo byla w Bogu zakryta nim swiat powstal ! tak wiec, wszystkich szczerym, zycze powodzenia! i radosci w osiagnieciu zrozumienia PRAWDY podanej nam w SLOWIE BOZYM przez BOGA !!!!!!! :love: :love: :idea: :love: :love:

~UST (niezalogowany)  18.04.2020, 18:01
Futbolista jednak dobrze tu o tobie pisza,jestes oderwany od rzeczywistosci na maxa,i nie ma sensu z toba dyskutowac.

~futbolista (niezalogowany)  18.04.2020, 21:53
dyskusji mi nie potrzeba, wystarczy tylko, jak ty napisales: Ze Lubisz Mnie Czytac ! a i inni tez to czynia, wiec w glowach pozostanie i wcale podziek nie potrzebuje. a i zdanie moze jeden z drugim na moj temat miec swe, to prawo wolnosci demokratycznej. a jak kto to wykorzystuje, to tylko pokazuje kim jest, mowa ciala, nawet pisaniem, wiele o danej osobie i mowi i swiadczy ! powodzenia !! :idea: :idea: :love:

~pomorzanin (niezalogowany)  19.04.2020, 00:16
Jeżeli admin nie reaguje na zablokowanie gościa (mi osobiście nie przeszkadza, niech się poci...) to podejrzane. Pozdrawiam zdrowych na umyśle.

~Del Piero (niezalogowany)  19.04.2020, 10:37
Panowie, zróbmy coś, abyśmy mogli trenować w grupach 4-5 osobowych to byłoby coś, bez gierki na wstępie czyli kontaktu, z dystansem społecznym, u młodych z tym ciężko, ale z seniorami nie powinno być problemu.

~lewy (niezalogowany)  19.04.2020, 20:06
UST różnica w punktach Wybrzeża to mecz z Wierzycą Starogard gd. na pomorskim jest wygrana Wybrzeża na 90minut wygrana Wierzycy. znalazłem w innym miejscu internetu tabele z tamtego sezonu i Wybrzeże ma 11p tak jak na 90minut

~UST (niezalogowany)  19.04.2020, 20:58
~lewy,w takim razie mozna poprawic na 11pkt,pozycja zostaje taka sama.W takich wlasnie przypadkach trudno ocenic ktory portal podaje prawdziwa zdobycz punktowa.Ja sugerowalem sie Pomorskim Futbolem,a ze znalazles juz w dwoch zrodlach inaczej,to musi byc cos na rzeczy.Mozesz mi podpowiedziec gdzie jeszcze mozna zaglebic sie w archiwalne tabele,wyniki rozgrywek pilkarskich na pomorzu?

~le (niezalogowany)  19.04.2020, 21:09
Wpisałem sezon 03/04 pojawiła się 2liga. na dole tej strony pojawiło się info awanse z 3ligi[ sezon 02/03 ].nacisnełem na to info i w prawym górnym rogu są strzałki przód tył z sezonami01/02 lub 03/04. są wszystkie grupy 4ligi. tylko nie pamiętam do którego sezonu się można cofnąć.

~lewy (niezalogowany)  19.04.2020, 21:16
dokładnie to wpisałem 4 liga sezon 03/04. pojawiły się drużyny nad tabelą z dopiskiem spadek z 1 ligi awans z 3 ligi. i na ten awans z 3 ligi nacisnełem.

~lewy (niezalogowany)  19.04.2020, 22:28
UST znajdż "historia 4 poziomu ligi polskiej w piłce polskiej" link "klubowa historia polskiej piłki nożnej" dzisiaj nie mogłem tego linku otworzyć ale na stronie głównej jest dopisek a klasa może Cię zainteresuje jest trochę nieistniejących klubów w a klasie [dzisiejsza 4 liga] mnie zaskoczyła szkoła sportowa oliwa Gdańsk która w 54 zajęła ostatnie miejsce w a klasie oraz tur oliwa Gdańsk który zajął ostatnie miejsce w a klasie w 46

~futbolista (niezalogowany)  20.04.2020, 01:11
skoro ci nie przeszkadza, to w czyim imieniu sie wypowiadasz ? napewno w swoim, tylko brak odwagi osobistej, nie tylko w tym wypadku. mozesz pisac i na mnie i przeciwko mnie, ja sie tym nie zirytuje, a ponadto masz ku temu pelne prawo w swej demokracji wolnosci ! a ja czytac cie bede tak i tak, bo tez mam te wolnosc zagwarantowana ! dziwnym jest ten swiat, ze wielu ma trudnosci, by ogarnac kapitalistyczna demokratyczna wolnosc ! ciagnie ich do przeszlosci jak przyklad Diabla od trzymania sie z dala od swieconej wody ! wyluzowac ! i przac do przodu, myslec o swej przyszlosci i to nie tylko na najblizsza, lecz i na ta bardzo daleka ! powodzenia i to w radosci przede wszystkim, bez wzgledu na sytuacje, gdzie przykladem nam Ap.Pawel, mimo, ze w Rzymskim wiezieniu, to jednak rozradowanym i tym sie dzielacym ! :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

~bubu (niezalogowany)  20.04.2020, 10:22
Futbolista, schizofrenię trzeba leczyć... Inaczej zaszkodzisz sobie, a co gorsza, być może innej osobie. Serio.

~UST (niezalogowany)  20.04.2020, 11:22
~lewy,dzieki za info,napewno tam zagladne!A swoja droga,jak interesuje Cie przedwojenne granie na pomorzu,zerknij sobie w mega tabele wszechczasow maniaka bundesligi szweda Clasa Glenningsa.Fajna historia,pelno klubow z owczesnego Pomorza,ze Slupska,Ustki,Leborka,Gdanska,itdDo Slupska przyjezdzaly takie firmy jak Schalke04,Werder Brema,Fortuna Dueseldorf ,Koeln,itp A mecze owczesna Victoria Stolp rozgrywała na obecnym obiekcie Gryfa,przy zielonej.A dzisiejsza Victoria,reaktywowana 10lat temu,niestety jak narazie blaka sie po A,B klasach.

~futbolista (niezalogowany)  20.04.2020, 22:39
ze, nalezy ja leczyc, to wiem, nawet z kontaktow w przeszlosci z kims, kto te chorobe mial. mozna tez i sobie zaszkodzic, jak ponoc stalo sie z krewnym tego aktora. lecz z innymi, a przede wszystkim z toba, to nie mam kontaktu,
i miec nie chce, nawet teraz z powodu wirusa, gdzie od siebie winnismy byc oddaleni. a, z drugiej strony, jak mi podpowiadzasz, by pisac o pilce, wiec mnie nie nasladuj, tylko dalej o pilce pisz. i wez to co ja o pilce pisalem, ze obecnie nad nia maja piecze czas caly najwyzsze wladze pilkarskie i na swiecie i w kraju, a ponad to, to jeszcze rzad
i lekarze. a, najlepsza sugestia na dzis wobec sportu, to ta, o ktorej mowil prez. Trump i jeden z przedstawicieli krajowych, by pilka byla ogladana [ jak i reszta sportu ] tylko przez TV [ na tym jednak straca ogromnie kibice, typu
slupskiego i im podobnych, bo kto ich bedzie transmitowal ? ].ciekawe czasy juz mamy,a jeszcze " lepsze " nadchodza,
a bunt bedzie co nie miara, no, ale taki juz musi byc los ludzki, az po sprawiedliwe rozwiazanie [ do czego jeszcze bardzo daleko. obecnie wszystko podyktowane pod
" ANTY ", tzn. pod logos, kto bedzie PRZED !!!!!!! :idea: :love: :idea:

~UST (niezalogowany)  20.04.2020, 23:07
Wedlug Z.Bonka extraklasa wraca do gry w ostatni weekend maja,czy ktos z Was mysli ze to sie naprawde uda?

~lewy (niezalogowany)  22.04.2020, 11:33
UST przeglądałem właśnie stronę dol futbol o której wspominałeś. ciekawie policzyli awanse w niższych ligach w razie wcześniejszego zakończenia sezonu. jeżeli piszą o 21 klubach w 3 lidze to oznacza baraże między zwycięzcami grup 4 ligi dolnośląskiej i baraże między zwycięzcami grup 4 ligi śląskiej. bez baraży w tej lidze będą grać 23 kluby. dlatego między innymi nie jestem zwolennikiem 2 grup w 4 lidze.

~UST (niezalogowany)  22.04.2020, 18:51
~lewy,to narazie spekulacje jak i wszedziej,OZPNy probuja znalezc jakis zloty srodek,aby nikogo nie skrzywdzic.Ja tez nie jestem zwolennikiem dwoch grup 4ligi,na Dolnym Slasku po ostatniej reformie,jest tak cały czas,niestety...Z jednej strony to dobre,bo nie ma dalekich wyjazdow,a z drugiej po co dwie grupy w koncu dolnoslaskie nie jest az tak wielkim wojewodztwem.Pomorskie jest niewiele mniejsze i jest jedna grupa.Jakbys tak spojrzal kilka sezonow wstecz,to po za rezerwami Zaglebia.L kilka lat temu,caly czas awans po barazach uzyskuja zespoly z grupy wschodniej.Tu jest podobny uklad jak na Pomorzu,Slupsk okolice,jeszcze jakis czas nie dogoni regionu Gdansk i okolice.A przy okazji,tak sie sklada ze klub z mojego miasta jest liderem 4ligi gr.wschodniej(Polonia Swidnica)jest sponsor,stadion po kapitalnym remoncie,wzmocniona kadra,szkoda byloby anulowac sezon.Napewno cos Ci mowia pilkarze Arek Piech,czy Janusza Gol to chłopaki z mojego miasta.

~futbolista (niezalogowany)  22.04.2020, 19:14
no to zobaczymy co bedzie z ta inauguracja wznowien kopania ? TV. i co z plotkami po nizszych ligach ? w Niemczech, to kibolstwo jest teraz przeciwko wznowienia kopan. no, i upadki beda sie mnozyc, szczegolnie na zachodzie, gdzie nie ma tradycji daj dajcie !
po kilka grup 4-to ligowych po wojewodztwach, to to jest chore i bez emocji [ tylko podworkowa ] i by byly te ligi silne, powinna byc wszedzie jedna i to rowno po 14 klubow !
zas co do Dolnego Slaska, to klubem, ktory winien byc duzo wyzej, sa Higeniczne Gacie [ fajna nazwa ], nawet pasuje do walki z wirusem ! :idea: :idea: :idea:

~UST (niezalogowany)  22.04.2020, 20:41
Futbolista Foto-higiena Gac wyzej?Toc to tylko zachcianka sponsora,a sen o pilce w tej podwroclawskiej wsi moze skonczyc sie w kazdej chwili.A po drugie nie zazdrosc nazwy,bo macie rownie fajne,i tez gacie tylko Swornegacie;-)Tych podobienstw mozna znalezc wiecej,np.u Was rzeka Radunia,u nas Gora Radunia;-)

~futbolista (niezalogowany)  22.04.2020, 20:59
tylko wydaje sie, ze w obecnym czasie, miej beda mieli problemow z egzystencja ci o smiesznych lecz fajnych nazwach, od tych na piedestale. a do rzek pretensji nie miejmy, bo ich po kraju cala masa klubowych. napewno to lepsze od FC -esow i KP-esow ! szczegolnie w miedzynarodowej rywalizacji. gdzie milo slyszec dziwne zespolu nazwe ! :love: a, jezeli w jakis sposob dojdzie do duzej redukcji klubow po ligach [ jakies upadki ], to potem moze bedzie latwiej sie dostac w ramach uzupelnien lig wyzszych tym klubom o dziwnych nazwach. chcial bym, by klubom, ktorym przez sentyment kibicuje byly wyzej [ gedania, orzel golubski, slupia suleczynska i mimo, ze jestem na bakier z jej kibolstwem, stowarzyszenie zawiszowskie rodem z koszalina ]. :idea: :idea: :idea:

~futbolista (niezalogowany)  23.04.2020, 01:46
ponoc teraz nawet z buntem kibolstwa przeciw graniu, jest jedno wyjscie z tego patu ? otoz, biorac pod uwage zaostrzenia co do sie nie zarazania przez druga osobe, ligi beda zakanczane, awanse i spadki oraz wszelki znak ? po przez [ i bedzie to dokonane ze wszelka ostroznoscia ], dwoch bramkarzy, sedziego i najwyzej, jak to dotyczy kosciola k. przez 5-ciu grajkow. beda strzelane jedenastki, specjalnie tam, gdzie to sa kontrowersje co do zajecia miejsca, ze wzgledu na ilosc tych samych punktow czy bramek. i wszystko transmitowane przez TV i internet, by kibolska gawiedz miala radoche, swoj dzien w tragedii ! :idea:

~lewy (niezalogowany)  23.04.2020, 13:29
UST podałeś nazwę Swornegacie. ostatnio trafiłem quiz gdzie cze ba było podać poprawną nazwę mieszkańca miejscowości lub państwa. były też Swornegacie. czy wiesz jak poprawnie mówi się na mieszkańca tej miejscowości? Piech i Gol są znani. kilka lat temu znalazłem tabelę wszech czasów 2 poziomu znalazłem tam Polonie Świdnica. jeżeli dobrze pamiętam tylko 1 sezon w 2 lidze. zaskoczyło mię też kilka innych drużyn w tym zestawieniu w tym drużyny z dolnośląskiego.

~UST (niezalogowany)  23.04.2020, 14:14
~lewy,strzelam Swornogacianin lub Swornegacianin;-)Co do Polonii to dwa sezony w drugiej lidze,czyli na zapleczu ekstraklasy.Po 2wojnie.sw bodajze w 47r walczyli o dostanie sie do nowo tworzonej 1ligi,niestety bez skutku,5lokata a czworka awansowala.Stad potem dwa sezony w 2lidze,graly wtedy w Swidnicy, min. takie firmy jak Wisla Krakow,Lech Poznan,Ruch Chorzow.Z tym ostatnim klubem jest szansa zagrac w przyszlym sezonie w 3lidze,to byloby cos Ruch to mimo wszystko marka.Pilkarze jeszcze w latach 90tych ocierali sie bezskutecznie o zaplecze extraklasy.Wieksze sukcesy mialy inne sekcje,chocby boks Druzynowe Mistrzostwo Polski w latach 90tych.Czy siatkarki mnostwo sezonow w extraklasie rowniez miejsca na podium,w latach 70tych slynne siostry Aszkielowicz zreszta pochodzace ze ...Slupska!Obecnie hala sportowa w ktorej graja siatkarki jest nazwana ich imieniem.Jak choc troche interesujesz sie siatkowka kobiet,napewno skojarzysz min. Anne Werblinska czy Dorote Swieniewicz to reprezentantki Polski dziewczyny ze Swidnicy,Z ta druga chodzilem do jednej podstawowki,ona pare lat starsza.Co do tabeli wszechczasow drugiego poziomu tez ja widzialem,bardzo rozbudowana mnostwo klubow zaliczalo tylko epizody,niektore juz nie istnieja,a tak z ciekawosci ktore Cie tak zaskoczyly?

~lewy (niezalogowany)  23.04.2020, 14:44
Swornegacianin.

~lewy (niezalogowany)  23.04.2020, 15:00
najpierw łączeniówki.Lechia-Olimpia po spadku gra jeden sezon w 2 lidze jako Lechia moim zdaniem w tabeli powinna być Lechia-Olimpia. Lechia-Polonia Gdańsk 3 sezony liczone jako Lechia powinny być liczone jako Lechia-Polonia i Górnik -Zagłębie Wałbrzych w 2lidze grał na licencji Zagłębia póżniej tą licencję oddał Górnikowi. jakie jest twoje zdanie na temat tych 3 drużyn.

~lewy (niezalogowany)  23.04.2020, 15:17
Arkonia Szczecin 1 raz usłyszałem o nich na początku lat 90. Górnik Niwka Sosnowiec, Marymont Warszawa, Sparta Zabrze, Lotnik Warszawa [podobno władzom komunistycznym nie podobały się 2 wojskowe kluby w 1 mieście] KS Chełmek,Lotnik Wrocław, Polonia Przemyśl, Baildon Katowice, Łużyce Lubań, Pafawag Wrocław, MKS Szczytno, Gwardia Lublin, Odra Wrocław, Kryształ Stronie Śląskie, Lechia Tomaszów Mazowiecki, PTC Pabianice KS Częstochowa, Zagłębianka Dąbrowa Górnicza, Walter Rzeszów. zdecydowaną większość tych drużyn poznałem przez tabelę wszech czasów.

~lewy (niezalogowany)  23.04.2020, 15:44
nie kojarzę czy wcześniej słyszałem o drużynach Naprzód Lipiny i Bzura Chodaków. w PS podają Gryfa Słupsk przez 4 sezony w 2lidze. natomiast widziałem tabelę gdzie Gryf grał 2 sezony w 2lidze pozostałe 2 sezony to Gwardia która grała w 2lidze w latach 50, na przełomie lat 50 i 60 były derby z Gryfem i Czarnymi Słupsk w 3 lidze potem doszło do fuzji Gwardii i Gryfa a pod koniec lat 80 również z Czarnymi. o Gwardi info nie pamiętam gdzie czytałem na internecie.

~UST (niezalogowany)  23.04.2020, 18:10
Lewy,nie wiem jak dlugo interesujesz sie pilka,a przedewszystkim statystyka i archiwalnymi tabelami.Fakt wiekszosc tych klubow to wynalazki,jednosezonowcy,jakies chore fuzje ktore i tak pozniej upadaly.Chocby wspomniana przez Ciebie Lechia Gdansk,te fuzje z Polonia czy Olimpia to bez sensu.A w tabelach wszechczasow roznie kazdy liczy,to do bilansu Lechii to oddzielnie,tylko przez to jest zamieszanie.Tak jak byl Sokol Pniewy pozniej Sokol Tychy i tak to padlo.Co innego jak "na zawsze"laczy sie kilka klubow,w jednym miescie aby powstal jeden klub np.w Katowicach GKS,czy chocby w Ustce w latach 70tych ze wszystkich stowarzyszen powstal Jantar,przykladow mozna byloby mnozyc.W Walbrzychu tu zawsze sa jakies cyrki,jeden z nich to ta fuzja Gornik/Zaglebie,(wiadomo od lat ze kibice sie nie cierpia)potem rozlam powstaje KP W-ch,nastepnie znow oddzielne dwa kluby,w ostatniej dekadzie Gornik nawet gral w 2lidze,potem znow upadek do ligi regionalnej,lekko sie podniosl,w ub.sezonie przegral walke ze Slaskiem2Wr.o 3lige,i wycofal sie z 4ligi.W obecnym sezonie gra slabo w A klasie,razem z Zaglebiem.Zeby bylo smieszniej Gornik gra na stadionie...Zaglebia.Jego obiekt 30tys to ruina,a smaczku dodaje jeszcze to ze razem w A klasie gra klub blizniak ale nie majacy nic wspolnego z Gornikiem o nazwie Gornik Nowe miasto W-ch...Szkoda bo tradycje pilkarskie w Walbrzychu sa duze,lacznie oba kluby 12sezonow w extraklasie,nawet Zaglebie gralo w pucharach.Jak na obecnie 120tys miasto,pilka na poziomie A klasowym,to chyba ewenement na skale swiatowa.

~UST (niezalogowany)  23.04.2020, 18:26
Lewy,sporo tych klubow wymieniles,dla mnie to nie nowosc,bo pilka interesuje sie juz dosc dlugo,od lat 80tych,nie obce mi sa archiwalne tabele,statystyki itp.I nie ograniczam sie tylko do swojego regionu(jak widac)jak rownierz do poziomu,w tych malutkich ligach jest naprawde ciekawie. Czasem jak wskoczy jakis nowy klub do rozgrywek centralnych,to na mnie to nie robi wrazenia,jak sie sledzi te male ligi.

~futbolista (niezalogowany)  23.04.2020, 18:59
czyli tam, gdzie dominowala madrosc rozumu i rozeznania, by sie polaczyc w jedno ogniwo, skutkowalo. kto wie, czy po wirusie tez wielu zmadrzeje in + !
dlamnie najlepszym tego przykladem, byl: mecz ARKI-LECHII w meczu z ATALANTA BERGAMO ! doszlo do tego tylko na ten mecz towarzyski, lecz WSZYSCY wtedy widzieli i powdziwiali [ zakopujac topor chorego podworkowego nacjonalizmu ] i lie to bylo wtedy gadania, by taki SILNY klub na wybrzezu powstal ! a byl to naprawde dobry mecz i na poziomie, takze ta z Italianami, wygrana !!!!!!! a, tak, po euforii, wszystko powrocilo do marazmu, pokutujacego do dzis i tak jest po calym pieknym kraju ! gdzie sa odpowiedniki Legii na wybrzezu dzisiaj: Flota; a takze rozwichszczony Hel ? gdzie plazowa Stogow MEDUZA. a przy okazji pozdrowienia dla Kazikow: Dziuby i Czarneckiego, a takze Mankowskich [ szczegolnie tego starszego z Przerobki ! ]. no, i gdzie sa Szombry, Gwardia i Lublinianka [ mimo, ze kluby wahadlowe, to jednak robily pozadek tak w I jak i w II lidze i to czesto, czasami rok w rok !


:love: :love: :love: :idea: :idea: :idea:

~lewy (niezalogowany)  24.04.2020, 20:28
w latach 80 chodziłem do podstawówki dostęp do tabel archiwalnych to 21 wieku na internecie dlatego kilku drużyn nie znałem wcześniej. zobacz Arkonia sezony 90/91 i 91/92 są ostatnimi w 3 lidze i wtedy o nich usłyszałem Niwka Sosnowiec 84/85 ostatni sezon w 2lidze póżniej grali w 3 lidze i ten okres kojarzę Marymont w 50 grali w 2 lidze Sparta Zabrze 84/85 spadek z 3 ligi nie pamiętam z kąt ich kojarzę Lotnik Warszawa fuzja w 75 z Legią Baildon Katowice 2 liga w latach 49 i 50 Łużyce Lubań 2 liga w sezonach 56 i 57 podałem ks Częstochowa w tabelach jest Włókniarz[lub Viktoria] 1 sezon w 2 lidze 50 dopiero niedawno grali w 3 lidze Skra[lub Ogniwo] 4 sezony w 2 lidze w latach 49- 52 dopiero w ostatnich latach zaczeli grać w 3 lub 2 lidze. Zagłębie Dąbrowa Górnicza[jako Stal] w 2 lidze w 51. Naprzód Lipiny w 2 lidze do 62 nie pamiętam z kąt ich kojarzę, Pafawag w 2lidze w latach 49 51 52 w sezonie 80/81 ostatni sezon w 3 lidze Odra Wrocław 1 sezon w 2 lidze sezon 79/80 i póżniej się rozwiązali, mks szczytno w 2 lidze w sezonach 81/82 i 87/88 od kilku sezonów nie istnieją. Gwardia Lublin w latach 52 i 53 2 liga nie wiem co póżniej. Walter Rzeszów w 59 1 sezon w 2 lidze w sezonie 75/76 spadli z 3 ligi i nie wiem co póżniej. Kryształ Stronie Śląskie 1 sezon w 2 lidze kojarzę ich z 3 ligi z lat 80 i 90.Lechia Tomaszów Mazowiecki 1 sezon w 2 lidze w 52 ich też kojarzę z lat 90 PTC Pabianice 1 sezon w 49 3liga do sezonu 65/66. Bzura chodaków 3 sezony w 2 lidze na początku lat 50 nie pamiętam z kąt ich kojarzę. do tego dodam drużyny z Przemyśla nie pamiętam z kąt je znam a mało i dawno grali w 2lidze oraz BKS Bydgoszcz 1 sezon w 2 lidze sezon 77/78 onich usłyszałem w latach 90 kiedy będąc na kaszubach znalazłem radio regionalne z Bydgoszczy gdzie podawali wyniki niższych lig bywałem wtedy nad jeziorem 20km za Kościerzyną 45km przed Chojnicami miałem 30km do Bytowa i łąpałem 3 regionalne rozgłośnie z Gdańska Bydgoszczy i Koszalina[fajne wspomnienia]

~UST (niezalogowany)  24.04.2020, 22:40
~Lewy,zgadza sie w tamtych czasach zupelnie inaczej zdobywalo sie wiedze czy chocby wyniki z danej kolejki ligowej,to radio,jakas telegazeta,czy poniedzialkowa prasa,tak jak napisales fajne wspomnienia.Teraz niby sa mozliwosci internet itd ale jednak te portale pilkarskie sa rozne i czasem sa roznice,sam je zreszta wylapywales chocby przy tej mojej tabeli wszech czasow.Ja w tamtych czasach duza wiedze pilkarska i statystyczna lapalem min.dzieki Encyklopedii Pilkarskiej Fuji,pewnie kojarzysz.A kluby ktore wymieniles np.Krysztal Stronie.sl maly klub,pamietam ze Swidnica gral w 3lidze,mialem nawet okazje byc na ich kameralnym stadionie otoczonym,zielenia, lasami bardzo blisko czeskiej granicy i ciekawej atrakcji turystycznej w Kletnie(4km od Ustronia sl.)Jaskini Niedzwiedzia.Ja Dolnoslazak ale mimo wielu atrakcji w moim wojewodztwie,(nigdy nie lubialem,i nie lubie gor)mimo wszystko wole wybrzeze;-)

~lewy (niezalogowany)  25.04.2020, 17:19
czytam na dol futbol jak ma wyglądać 4 liga w nowym sezonie piszą że Apis Jędrzejów nie wiadomo czy przystąpi do baraży. Moim zdaniem jak zakończą sezon to zwycięzcy powinni awansować bez baraży. baraże moim zdaniem oznaczają trwanie sezonu.Moim zdaniem każda drużyna która nie przystąpi do barażu lub odmówi przed sezonem gry w lidze w której powinna grać powinna być traktowana jak drużyny które wycofują się przed sezonem czyli albo startujecie w danej lidze albo was nie stać i grajcie niżej lub nigdzie. W zależności czy Apis awansuje uzależnione jest miejsce drużyny Orzeł Lubawka drużyna z okręgu Jeleniogórskiego a gra w okręgówce Wałbrzyskiej. Powinno być jak na Śląsku drużyny 1 okręgu grają we wspólnej grupie a nie w różnych grupach tej samej ligi

~futbolista (niezalogowany)  25.04.2020, 17:44
wszyscy powinni sie pogodzic i dostosowac do wladz pilkarskich i to nawet przy moltychu, ani muk ! zreszta, obecna sytuacja, caly swiat jest przygotowywanym do totalnego posluszenstwa. czym szczepionki beda sie czasem ociagac, tym bardziej potem wzrosnie posluszenstwo i to z ogromna zloscia przeciw tym, co beda przeciw.
a, po za tym, to przekazuje wszystkim dolnoslazakom moc pozdrowien, w imieniu Zdzisia Karpinskiego z Klodzka ! :love:

~UST (niezalogowany)  25.04.2020, 18:36
Lewy,masz racje co do Apisu,jak nie chca grac w barazach to powinni udostepnic to nastepnej druzynie w tabeli,byc moze o tym zdecyduje OZPN.Ja niewiem wogole po co oni sie juz od paru sezonow pchaja do 3ligi,jak nie sa w stanie spelnic wymogow licencyjnych.Presja sponsora?To przeciez wies ok700mieszkancow,Jedrzychowice to dawne przejscie graniczne.Oni juz dwa sezony temu,wycofali sie z barazy,po wysokiej porazce w pierwszym meczu.W tamtej grupie jest klub z infrastruktura i ambicjami Karkonosze Jelenia Gora,dawniej nawet w 2lidze,ale sportowo dopiero w tym sezonie ruszyli w gore.Co do przynaleznosci do okregow,fakt Lubawka to okreg Jelenia Gora,ale tak zostali kiedys dopasowani do walbrzyskiego i tak zostalo.Czesto jest tak ze kluby same o tym decyduja,ze wzgledu na odleglosci,a okreg prowadzacy rozgrywki z reguly sie zgadza.Tak np.tez jest z AKS Strzegom ,od zawsze praktycznie gra w okregu Jelenia Gora,a jest klubem z okregu Walbrzyskiego(10km od Swidnicy).Chyba rok,czy dwa juz,zdarzylo sie tak ze na zachodzie bylo wiecej klubow,i chciano przesunac Strzegom na wschod,aby wyrownac obie grupy,i dzialacze AKSu sie oburzyli,bo nie chcieli.Pozniej sie okazalo ze z zachodu ktos sie wycofal i Strzegom pozostal tam gdzie chcial.Ta ilosc klubow na wschodzie i zachodzie,jest tez uzalezniona od tego kto zleci z 3ligi,i przez to takie nierownosci powstaja,i nie zawsze klub gra w grupie z wlasnego okregu.Dlatego jestem zdecydowanie za jedna grupa 4ligi,tak jak to jest np.na Pomorzu.Jak sie nie myle,sam kiedys poruszyles temat na "Pomorskim Futbolu"o przynaleznosci klubow do konkretnych regionow w A,B klasach na Pomorzu.Takze widzisz to norma chyba wszedziej.~Futbolista,Ty cos masz wspolnego z PTTK czy harcerstwem ze tak wspomniales tego dzialacza?

~lewy (niezalogowany)  25.04.2020, 20:27
Cały czas jestem zwolennikiem gry drużyn z 1 powiatu w 1 grupie. Przypomniałem sobie sezon 92/93 kiedy z E-klapy spadły Zagłębie S. i Igloopol D. do zachodniej a Motor L. i Stalowa Wola do wschodniej grupy 2 ligi. Igloopol wtedy się chyba rozsypał ale jeżdżenie do zachodniej Polski im tylko w tym pomógł. Moim zdaniem jeżeli z 4 ligi spada X drużyn ze Słupskiego to niech spadną do okręgówki Słupskiej i te X drużyn z okręgówki Słupskiej niech spada niżej. Jeżeli spadnie X drużyn z Trójmiasta i okolic do grupy 1 okręgówki to niech z grupy 1 okręgówki spadnie ta sama ilość drużyn niżej.Jeżeli spadnie X drużyn z Kociewia i Mierzej Wiślanej to niech spadną do grupy 2 okręgówki i w tedy niech z grupy 2 okręgówki niech spadnie ta sama ilość drużyn niżej I wtedy w każde grupie okręgówki będzie ta sama ilość drużyn. Podajesz przykład Strzegomia. Jeżeli mają bliżej w zachodniej niech tam graja ale bez co rocznych zmian. Myślę tu o przykładzie drużyn z Koleczkowa, Celticu Reda, Janowa Rumia,Amigo Przyjażń czy o drużynach z Trójmiasta które w ostatnich kilku sezonach były przerzucane z grupy do grupy.

~futbolista (niezalogowany)  25.04.2020, 20:29
ten ZK nigdy dzialaczem harcerskim nie byl, moze jeden z jego dwoch braci, bo jak wiem, jeden znich nawet otarl sie o ministerstwo obrony. zas, ten co pozdrawia, to lubial balangi i do dzis, z tego powodu jest kawalerem ! a, mieszka w jednym z najlepszych miejsc na swiecie, tak pod wzgledem klimatu jak i prestizu :idea: :idea: :idea: :idea:

~UST (niezalogowany)  25.04.2020, 21:03
Lewy,ja tez jestem za tym aby byla przynaleznosc tyretorialna,ale sam widzisz co sie dzieje!Nie da rady wszystkim dogodzic,spojrz na podzial 3ligi,niby wedlug wojewodztw jest ok,ale np w gr2 taki Kalisz jaki ma kawal drogi na wybrzeze,a o wiele blizej mialby do klubow z gr3.

~futbolista (niezalogowany)  25.04.2020, 21:12
ponoc ma ruszyc nasza klapa, ale wiele pytan tu w rachube musi wejsc i to pod katem uporzadkowania jak i KONTROLI !
jakiego uporzadkowania ? np. plucia na murawe i potem sie na tym slizgania, a po wstaniu, gladzenia sobie lepetyny. kontrola, nad czym ? w zwiazku z zawilym podejsciem do tego, by nie grali jacys zarazeni, bo jak zawielu, to bedzie grozic walkowerami. wiec, kto bedzie kontrolowal to wszystko, by bylo czysto i sprawiedliwie [ bo moga sie znalesc i tacy, ktorzy przez walkowery moga ogromnie stracic ], by, nie bylo to czasami podobne do tego co nazywamy hazardem i obstawianiem nielegalnym meczy ???? miejmy nadzieje, ze Polacy sie wywiaza, jako ponoc chrzescijanie, z nalezytyego podejscia do swego blizniego. ze porzuca nawyki, ktore ponoc maja mocno zakorzenione we krwii !! miejmy takowa nadzieje ! :love: :love:

~UST (niezalogowany)  25.04.2020, 21:13
Futbolista,cos czuje ze on podobny do Ciebie,kawaler lubi balangi...:-P

~futbolista (niezalogowany)  25.04.2020, 21:48
nie przekrecaj, bo ja sie nie podszywam, jak to " komus " wygodne. nie we mnie to nasladownictwo. a jezeli kojarzysz ZK z Klodzka, to, nie odemnie jego zyczenia, tylko jak jest naprawde, od niego ! rozmawialem z nim dzisiaj przez telefon okolo 2 godzin ! a, co do pilki, to dobrze jest obeznany z tym, co sam piszesz o klubach
Dolnego Slaska !

~UST (niezalogowany)  25.04.2020, 22:02
Futbolista czyzbys mial jakies powiazania z Dolnym Slaskiem? Moze miales okazje tu przebywac?

~futbolista (niezalogowany)  25.04.2020, 22:28
pewne sa, z Legnica, gdzie moj wujek [ juz nie zyje ] byl jednym z glownych stroicieli wyrobow we fabryce fortepianow [ nie wiem czy nadal istnieje ] ! bylem tez dawa razy we Wroclawiu [ pierwszy raz na jednym z pamietnych meczy reprezentacji Polski, w tym samym dniu, z nudow zaszlem gdzies, gdzie to nazywalo sie: Psie Pole !
po za tym, bylem tez na granice polsko-niemieckiej, gdzie pol miasta bylo polskie a pol niemieckie. ale, to bylo juz chyba na terenie woj. Zielonej Gory w mej drodze do Chocieborza ! oto, cale ma powiazanie z tym regionem ! :idea: :love: :idea:

~UST (niezalogowany)  26.04.2020, 10:24
Futbolista,no to niewiele...Fabryka w Legnicy rok po 50rocznicy powstania,przestala istniec...A Psie Pole to jedna z wiekszych dzielnic Wroclawia ok 100tys.czesto bywam w stolicy regionu.Zielona Gora historycznie tez nalezy do Dolnego Slaska,natomiast niektore regiony np.czesc Ziemi Klodzkiej czy Luzyckiej nimi nie sa,takze obecne woj.Dolnoslaskie to niekoniecznie Dolny Slask.No ale tak jest praktycznie z kazdym regionem w Polsce,Lecz mimo to zapraszam na Dolny Slask,atrakcji tu pelno,chyba kazdy znajdzie cos dla siebie.

~lewy (niezalogowany)  26.04.2020, 11:32
Jedno z czym się zgadzam z futbolistą to "nie masz kasy nie pchaj się na afisz". Kalisz jest z Wielkopolski to niech gra w 3 lidze gdzie inne drużyny z Wielkopolski. Nie może być moim zdaniem sytuacji jak w Bytomiu gdzie w sezonie 17/18 Polonia i Szombierki grały w 2 różnych grupach 4 lig. Dopiero w następnym sezonie grały w 1 grupie. Podobnie jest w Jaworznie w sezonie 10/11 Szczakowianka wygrała swoją grupę 4 ligi Viktoria w tej samej grupie wycofała się po jesieni. Viktoria reaktywowała się w sezonie 14/15 i gra na terenie Małopolski. Aktualnie Szczakowianka jest liderem w okręgówce grupa Katowice- Sosnowiec a VIktoria jest 10 w okręgówce grupa Wadowice.Podział administracyjny jest taki a nie inny więc kluby sportowe nie tylko piłkarskie muszą się do niego dostosować. wiem że wszystkim nie do dogodzisz.

~UST (niezalogowany)  26.04.2020, 13:37
Lewy,podzial administracyjny ok,jaki jest taki byc musi. Ale co powiesz na to,gdy w latach70tych,2liga byla podzielona wedlug regionow i przez jeden sezon,dwa walbrzyskie kluby Gornik i Zaglebie graly w roznych grupach?

~futbolista (niezalogowany)  26.04.2020, 17:29
sluchajcie; jak by miano ladowac kluby z tych samych regionow w te same ligi czy grupy, to bylby jeszcze wiekszy galimatias, szczegolnie w danym terenie posrod lig nizszych.
dlatego tez, najlepszym wyjsciem jest stosowanie sie do podzialu polityczno-geograficznego z braniem pod uwage spadkowiczow, by bylo po rowno.fajnie to wygladalo w czasie II ligowego podzialu na wschodnia i zachodnia. prawie nie bylo zadnego problemu, gdzie kogo ulokowac. a z drugiej strony, to w niektorych rejonach nadmiar klubow i klubikow, sprawia takze ten problem, czego, dla takowej sytuacji byloby to, o czym zawsze powtarzam: LACZENIE w TERENIe ! nie tylko brak bolu glowy co do tego gdzie kogo poumieszczac [ szczegolnie tych od IV w dol, lecz ogromne oszczednosci pod kazdym wzgledem, a i poziom takze bedzie lepszym i to bez zagranicznej pomocy. tylko problemem w tym; sami wiecie: CO ? ] ! niechaj historia pozostanie tylko w tym, co wy tak lubicie : w STATYSTYKACH, razem z herbami i flagami i zaszlemi sukcesami oraz z " wielkoscia kibolstwa " zakopanymi na wzor zakopanego topora ! zreszta ta sprawa bycia wiernym klubowi, to uluda, poniewaz kolejne pokolenia maja swe klubu i idolow grajkowych, uwazajac ich za najlepszych w histotrii. dlatego tez malo kto pamieta tego grajka, ponoc z MS w Brazylii, strzelajacego pelno bramek [ jego glownym wizerunkiem bylo jednak caly czas w czasie gry, poprawianie rekoma swej fryzury ]. zapomina sie z czasem i tych spod wyklutych na kanwie mentalnosci Edwarda Gierka, czyli pana KAZIA " zlotej druzyny ", zapomni sie tez o panu " LEWYM ", a idolami beda tacy, podle niektorych, ktorzy beda wytatulowani od stop po czubek lba i do tego jeszcze, posluszni " Nowej Brukseli ! ".
co do nie pchania sie na afisz jak nie potrafisz, to trzeba bedzie poczekac do czasu, az pokolenie milosci do umiejetnosci systemu komuny wykorzystywania, powymiera [ nadal z ta mentalnoscia cala masa po klubach ] i do wladzy dojda tylko tacy, co rozumieja prawidlowo kapitalizm z jego podejsciem do ciezkiej pracy i mentalnoscia tego, ze sukces jest tylko wtedy na stanowisku, gdzie na pierwszym miejscu stawiac sie bedzie dobro pracodawcy [ czyli pracy w danym klubie ], a nie stawianie na pierwszym miejscu, wypychania wlasnej kieszeni !
takze nie miejmy pretensji do zarobkow grajkow, szczegolnie w porownaniu do lekarzy. bo piszac o sukcesach lekarzy, praktycznie nikt tego nie bedzie czytal, tym samym, posrednie interesy beda bez dochodow. a, to te posrednie interesy zarabiaja o wiele wieksze krocie, niz ci ponoc przeplacani grajkowie ! to tez jest czysty kapitalizm, jego ideologiczna doktryna !!!!!!! i to sie nie zmieni ! nawet na zlosc zywym i tym, co: dludzy jak miesiac i chudzi jak wyplata !! :idea: :idea: :idea: :love: :idea: :idea: :idea:

~lewy (niezalogowany)  27.04.2020, 19:54
lat 70 nie kojarzę. sprawdziłem to były 2 sezony 76/77 77/78. w sezonie 75/76 Gwardia Warszawa grała w 1grupie a Polonia i Ursus w 2 grupie. bardziej pamiętam lata 80 gdzie drużyny z Warszawy grały w innych grupach. Szombierki i Polonia Bytom przez 2 sezony w różnych grupach Radomiak i Broń od sezonu 85/86 do sezonu 88/89 w 2 grupach. Najbardziej pamiętam sezon 88/89 w grupie i gra Radomiak Arka [beniaminek] i Bałtyk [spadkowicz] w grupie 2 Broń i Lechia [spadkowicz] jak dobrze pamiętam w PZPN ie nie chcieli derbów Arka - Lechia. bali się tych meczy zwłaszcza po meczu z czerwca 84 kiedy kibole Lechii zdobyli słynną GÓRKĘ. Wtedy Lechia weszła do 1 a Arka spadła do 3 ligi. Zmieniając temat czytałem na internecie wypowiedz Bońka z której wynika że padła propozycja aby wszystkie 4 ligi oraz okręgówki miały 1 grupę i w obecnej sytuacji nie było by problemu z awansami. A tak wojewódzkie OZPNy mają problem. To one powinny zakończyć niższe ligi a spychają decyzję na PZPN,

~UST (niezalogowany)  27.04.2020, 20:43
No tak od 4ligi w dol,maja decydowac OZPNy,a jak sie tak zdarzy ze jedne OZPNy dokoncza rozgrywki,a inne zakoncza ze stanem jakim jest obecnie?To dopiero bedzie balagan,i pelno oskarzen o brak uczciwosci.To mimo wszystko tez powinno byc ujednolicone,zrobic video konferncje OZPNow,a pozniej niech glosuja.A nie kazdy sobie.

~lewy (niezalogowany)  28.04.2020, 18:28
info z godziny 16 Francuzi zakończyli sezon a u nas boją się podjąć decyzję

~lewy (niezalogowany)  28.04.2020, 18:35
UST czytałeś wczoraj na weszło quiz o miastach w których była ekstraklasa. Za 1 razem miałem 50 odpowiedzi i skończył mi się czas na który nie zwracałem uwagi do tego miałem problem z polską czcionką [część drużyn musiałem pisać polską czcionką np. Gdańsk a część nie]. Były podane województwa z których są miasta przy 2 nie było co mnie na chwilę zmyliło [Lwów Wilno]. Na początku myślałem że trzeba podawać w kolejności podanej przez stronę. za 2 razem bez problemu zgadłem wszystkie miasta i zostało mi 90 sekund.

~UST (niezalogowany)  28.04.2020, 19:33
Lewy,u nas zawsze sa problemy z decyzjami,zobacz co wyprawia rzad,a co dopiero mowic o innych.Quizu nie rozwiazywalem,ale to nie trudne,dla kogos kto dlugo siedzi w polskiej lidze,zreszta sam sie przekonales.A tak bez zagladania w"pomoce"wiesz ktore wojewodztwo nigdy nie mialo klubu w extraklasie?I jeszcze jedna zagadka,zrobilem kiedys tabele wszech czasow extraklasy wedlug wojewodztw,jak myslisz ktore zgromadziło najwiecej punktow?

~lewy (niezalogowany)  28.04.2020, 20:30
lubuskie. co 2 zgaduję śląskie

~UST (niezalogowany)  28.04.2020, 21:55
Lewy,trafiony-zatopiony! Dwa celne strzaly,jak prawdziwy Lewandowski;-)

~lewy (niezalogowany)  01.05.2020, 14:17
Futbolista napisałeś kilka dni temu, że ładowanie drużyn z tych samych regionów wte same grupy zwiększy galimatias. powiedz mi czy jednak nie było by lepiej żeby Wiectisia grała w grupie 2 okręgówki jak 4 inne drużyny powiatu Starogardzkiego zamiast jechać np. do Władysławowa. Czy nie lepiej żeby Sparta Konarzyny grał w A klasie grupie 3 z5 innymi drużynami powiatu Chojnickiego zamiast grać w a klasie Słupskiej gdzie mają 4 wyjazdy do drużyn powiatu Lęborskiego. Pogoń Smętowo jeżeli przesunąć z grupy 4 do grupy 3 mieli by 4 derby powiatu Starogardzkiego.Moim zdaniem bliższe wyjazdy i większe emocje związane z derbami. W b klasie doliczyłem się 10 drużyn powiatu Starogardzkiego grającego w 3 różnych grupach.Jak by grały w 1 moim zdaniem więcej emocji związanych z derbami. Tak samo w a klasie więcej emocji moim zdaniem spowodowały by derby Trójmiasta tak jak w okręgówce czy b klasie oraz bliższe wyjazdy [w sumie 6 drużyn z Trójmiasta gra w a klasie]

~futbolista (niezalogowany)  01.05.2020, 20:42
galimatiasem wtedy byloby to, ze grupy mialyby wtedy spore roznice w ilosci druzyn w grupach.
z drugiej strony, jezeli chodzi o te dalsze czy blizsze wyjazdy, to na temat ten bylo juz wiele dysput, a bo ciagle z tymi samymi, albo, ze za daleko. to, za daleko, scisle jest powiazane z tym zalapaniem sie na afisz, poniewaz winno sie wiedziec i rozumiec, ze sport [ pilka szczegolnie ] to luksus, na ktory to nie wszedzie i nie wszystkich stac.dlatego tez, najlepszym wyjsciem, pod szczegolnie katem oszczednosci [ i nie tylko ] jest laczenie w jeden organizm w terenie ! wiem, ze to groch o sciane, ale to niestety najlepsze wyjscie. za jednym zamachem, takze wtedy zniknie ten chory podworkowy nacjonalizm [ z tego tez powodu, zadecydowano o formie przyszlych ME w pilce,
by kibolstwo bolo utemperowane [ a ma to tez i powiazanie z tym, co niedlugo zajdzie w UE, ten zwiazek bedzie sie skladal juz tylko z 10-ciu podmiotow, nikt tego powaznie pod uwage nie bierze, lecz tak bedzie i to wcale nie moj wymysl ]. :love: :love: :love:

~lewy (niezalogowany)  02.05.2020, 10:31
Jeżeli ten sezon nie będzie dograny[o czym się mówi] mają być awanse bez spadków to w przyszłym sezonie będą większe ilości drużyn w każdej z grup. Można wykorzystać sytuację i "poprzestawiać " drużyny tak żeby miały bliżej. W następnym sezonie grupy wrócą do ilości z przed tego sezonu. I wtedy niech związek pilnuje ilości drużyn w grupach.Chociaż związek nie do końca pilnuje ilości drużyn. W a klasie są grupy z 14 i 15 zespołami dla mnie jest to głupotą wszystkie grupy 1 szczebla rozgrywkowego na początku sezonu powinny mieć równą [parzystą] ilość drużyn.

~Del Piero (niezalogowany)  02.05.2020, 13:27
Dobrze wiemy, że wirus nas nie opuści, szczepionka też jest wątpliwa, zatem zostaje nam dograć, bo jesienią będzie trudniej, warunki sprzyjające wirusowi, lepiej grać teraz czerwiec, lipiec, sierpień, później może być trudniej i tak zleci rok bez grania.

~futbolista (niezalogowany)  02.05.2020, 18:57
mimo przez wielu optymizmu, politykow takze, coraz czesciej sie jednak mowi i slyszy i to od waznych osob, ze wirus bedzie z nami, az po koniec przyszlego roku. tak, ze nie wiadomo tak naprawde, kiedy ten bajzel [ jezeli idzie o pilke ], bedzie uporzadkowanym ! bedzie wiele niezadowolenia, problemow [ szczegplnie finansowych ] i marazmu po klubach, po grajkach i po kibolach [ bo normalni kibice sie dostosuje do sytuacji ze zrozumieniem ]

problem po ilosci w grupach, powinien byc ustalony
[ szczegolnie na poziomie ponizej IV ligi po okregach ] w ten sposob, by zadecydowac otym, by bylo w kazdej lidze po rowno. a, jezeli gdzies jest cala masa klubow, to nic innego, jak uczynic wiecej klas. klasy A,B,C,D,E F itd.
jak w jakiej klasie by mialo byc tak ze jest tylko nawet 6 czy 7 druzyn, to przykladem jest okreg kuj.pom., a szczegolnie jego torunski czlon. gdzie ponoc w B klasie gra sie cala grupa jesien, by potem podzielic na wiosne grupe na polowe, z miejsza jeszcze iloscia druzyn w kazdej grupie i grania podwojnie. juz chyba tak graja kolejny rok.
dobrym tez by bylo, centralna ewolucja po ligach;
I liga = 14 druzyn,
II liga = 16 druzyn,
4 X III liga = po 14 druzyn,
potem 4-ta liga, w kazdym wojewodztwie po 14 druzyn,
reszta, ponizej w gestii juz OZPN i podzialu na ligi [ nie klasy ]: 5-ta, 6,7,8 9 itd. i najlepiej po 12 druzyn w kazdej !
organizacja bedzieprzejzysta, a co wzzniejsze, to POZIOM !
i wielu polskich dobrych grajkow, bedzie takze z musu, grac po ligach nizszych. te, zas najnizsze ligi, winny byc narybkiem ligom wyzszym i to za dobra oplata, winnoto byc ich najlepszym zarobkiem !!!!!!! :love: :love: :love: :idea: :idea: :love: :love: :love:

~lewy (niezalogowany)  03.05.2020, 12:11
Nazewnictwo 5 liga a nie okręgówka 6liga anie A klasa 7 liga anie B klasa jest dobrym pomysłem. Ja bym widział E klape 12 drużyn a 1 ligę 20 drużyn 2 ligę 16 drużyn. W tedy niema problemu z rundami wstępnymi w PP. Łącznie w 1 rundzie grają 64 kluby [48 z 3 najwyższych lig + 16 zdobywców pucharów wojewódzkich]. Do tego kasę z C+ można podzielić na 1 ligę [chciał tego Boniek]. Policzyłem sobie w sezonie 16/17 jak by grało 12 klubów i otrzymały tą kasę co dostały to zaostrzędzono by 28,5mln zł [z 145 mln zł] na Arce, Cracovii, Górniku Łęczna, i Ruchu które zajęły wtedy miejsca 13-16. W sezonie 17/18 zaostrzędzono by prawie 29,4 mln zł [z 150mln zł] na Lechii, Piastcie, Termalice, Sandecji które wtedy zajęły miejsca 13-16. Natomiast w sezonie 18/19 zaostrzędzono by ponad 26mln zł160 mln zł na Arce Wiśle Płock MIedzi i Zagłębiu Sosnowiec. 20 mln z każdej sumy podzielić po równo [1mln] na każdą z 20 drużyn 1 ligi a i tak zostanie. można pomóc w tedy przy budowaniu dodatkowych boisk podgrzewanych czy hal żeby drużyny miały gdzie trenować bo i z tym są problemy np. Arka

~futbolista (niezalogowany)  03.05.2020, 17:35
12 druzyn w klapie, dobry pomysl, taki Szkocki ! i, by zwiekszylo rywalizacje,oszczednosc [ szybsze sie dostosowanie do wymogow klapy pod kazdym wzgledem i perspektywicznym, po dobrych namyslach dostosowywania swych boisk ]. i, tak jak w Szkocji i Toruniu, caly sezon, to 4 mecze !
a, po ligach, ponizej 4 ligi, to, jak duzo druzyn, to w 5-tej, czy 6-tej itd. po kilka grup tych numerowanych lig ! :idea: :love: :idea:
no, i te nizsze ligi, z mysla o wyluskiwaniu narybku, szkolenia i sprzedarzy uczciwej, by sie z tego przede wszystkim utrzymywac, a wyzszym ligom pomagac, by mialy zapewnionych dobrych grajkow. takze, to i oszczednoscia wielka, bo menadzery by jezdzili po kraju a nie po swiecie, gdzie i tak patrza czas caly na swa kieszen, a nie na dobro klubow ! a przeciez czas caly historia pilkarska pokazuje, ze nawet w najmniejszych liczebnie krajach sa bardzo zdolni [ pamietacie z lapanki reprezentacje Danii i potem po zawierusze na Balkanch, rozwalenie Niemcow w finale ME ? to, chyba byl najlepszy final w calej historii ME ! mam do dzis ten mecz na VSR i sobie od czasu do czasu odtwarzam ! ]. tylko do tego trza rewolucji i to nie pod wzgledem plac grajkom, lecz, organizacyjnym ! :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

~UST (niezalogowany)  03.05.2020, 20:38
Mozliwosci rozgrywek ligowych jest mnostwo,a jezeli mowimy o mozliwie najkrotszych wyjazdach i przez to oszczednosc kasy i czasu. To moze,16 lig wojewodzkich,powiedzmy po 12druzyn,mistrzowie kazdego,graja systemem pucharowym,mecz i rewanz o mistrzostwo polski.Pierwsza trojka do pucharow+zdobywca PP.Spadkow by nie bylo,jedynie w tych ligach wojewodzkich i ich nizszych poziomach.W tej sytuacji niejedna druzyna z pomorskiego mialaby okazje zagrac z Arka i Lechia.I to byla by piekna reklama futbolu w regionach,cale wojewodztwo zylo by ta liga i majac szanse pokazania sie w kraju.Stadiony dzieki bliskim odleglosciom pewnie pelniejsze,jak i kasy klubow.

~lewy (niezalogowany)  04.05.2020, 14:28
Wyobrażasz sobie małe kluby przeciwko Arce czy Lechii w pomorskim czy Śląskowi i Zagłębiu na dolnym śląsku. Większość drużyn oddawała by mecze walkowerami bojąc się u siebie kibiców tych drużyn i nie widząc szans na wyjazdach. Chociaż sam się zastanawiałem kiedyś nad tym systemem Uważam jednak że dobre to by było w 3 ligach i 2=stopniowe baraże o 2 ligę, chociaż nie jestem zwolennikiem baraży.

~UST (niezalogowany)  04.05.2020, 15:52
Lewy,wiem ze to nie realne,dawniej tak grano w niemczech,przed powstaniem bundesligi.A ta Lechia swego czasu juz grala w 4,3lidze z tymi malutkimi.Zreszta sporo tych malych klubow dostaje sie do rozgrywek centralnych np. obecnie Nieciecza,Puszcza Niepolomice,Bytovia,czy Leczna.A niektore z tych duzych miast,juz dawno nie byly widziane w "centralnych"Slupsk,Koszalin,Walbrzych,Lublin,Zielona Gora,Tarnow...Do niedawna jeszcze Rzeszow czy nawet Lodz.Teraz liczy sie glownie kasa,sponsorzy ktorzy czesto inwestuja w tych malych osrodkach.Dawniej prym pod tym wzgledem wiodla Wielkopolska,napewno pamietasz Sokola Pniewy,Amice Wronki,czy Groclin Grodzisk.Z jednej strony fajnie,bo maja swoje piec minut,aby pokazac sie w polsce,a nawet europie(Amica,Groclin)ale z drugiej pozniej porzucane i blakajace sie po nizszych ligach.Fajnie na przyklad,ze mimo wycofania sie druteksu,Bytovia dalej sie trzyma,choc juz wielokrotnie ja wiazano z 4liga,ale takich jest niestety niewielu.

~futbolista (niezalogowany)  04.05.2020, 18:24
najgorsze, w rywalizacji miedzy uznanymi [ a czesto, zbankrutowanymi { czesto, wlasnie z powodu kibolstwa } ],
a tymi maluczkimi, jest wlasnie kibolstwa mentalnosc, gdzie na sile, jak najpredzej i to po trupch, byc tam, gdzie bylo sie kiedys.
ile to bylo problemow z walkowerami wlacznie [ ze strachu, a nie z sily przeciwnika ], kiedy taka Lechia { NP } i to Stowarzyszenie z Bydzi, gralo po B i A klasach ! caly czas powtarzam: jak najmniej druzyn i to po wszystkich ligach, a przy tym w terenie laczenie sie w jeden organizm, nawet z silnymi ! mnie sie podoba kibica,
amerykanskie podejscie do milosci do swego klubu z reakcja innych kibicow wobec siebie ! tam sie widzi i respekt,
zrozumienie i MILOSC !!! :idea: :love: :love: :love: :love: :idea:

~futbolista (niezalogowany)  05.05.2020, 20:29
ped do pilki otwarcia, moze sie jednak odbic czkawka.
dlatego, ze wytpliwe beda te testy, ze wzgledu na bojazn przed walkowerami. takze dlatego, ze jak zacznie sie zaraza plenic, to przerwa bedzie jeszcze wieksza. jak pisza, normalnosc ma wrocic dopiero za 3 lata !
a, ci co tak bardzo chca gran dokonczen, to, jest jeden kontynent, gdzie wirusa nie widu ani slychu. w ramach solidarnosci [ takiej, jak posrod krajow w stosunku do znalezienia zasrzyka ], niech wszystkie zwiazki zrzeszone i w UEFA i we Fifi-e, sie zloza na jedem, nawet prowizoryczny stadion na tym konrtnencie [ w obecnych czasach wubuchu technologicznego, to zaden problem ] i niech na nim graja wszyscy i to mecz po meczu, a TV, niech je transmituje do zainteresowanych krajow danym meczem ! i szybko mistrzow poznamy i tych co uniosa WAZUNY ! caly enturaz, ograniczyc do minimum i bedzie Wacus GITARA ! :idea: :idea: :idea: :idea: :love:

~futbolista (niezalogowany)  06.05.2020, 17:58
wyglada na to, ze ligi nie rusza, a to ze wzgledu na to, ze za nic sie kluby nie beda godzic, by za ilosc chorych oddawac walkowery [ jak to bylo ogloszone ]. a jezeli rusza, to z tym bedzie problem [ czyt; oszustwami ]. to wszystko reprezentuje tzw. SWIAT, ktory od biblijnego podejscia do spraw i zycia, jest totalnie odwrotnym, a to ze wzgledu tego, ze bog " swiata ", a Bog Biblii, to dwie diametralnie inne osoby z innym podejsciem do zycia, z calkowita inna miloscia [ poglad cielesny, naprzeciw pogladu duchowego ! ]. :love: :love: :love: :love: :idea:

~Del Piero (niezalogowany)  06.05.2020, 20:49
Oby pozytywnie podeszli do sportu, lato przed nami i dobrze byłoby grać w lidze. Jesienią raczej to będzie niemożliwe, zatem czekamy na pozytywną opinię, żadnych awansów przy zielonych stołkach, tylko na boisku.

~UST (niezalogowany)  06.05.2020, 22:36
~Del,zadnych awansow przy zielonym stoliku?A przy aferze "fryzjera"gdzie awanse byly juz duzo wczesniej znane,przez wiele sezonow to bylo ok?

~futbolista (niezalogowany)  07.05.2020, 01:23
nie dziwmy sie ! WSZEDZIE, po calym swiecie, gdzie kraj szczyci sie religijnoscia, tam jest najwiecej machlojstwa ! bo, religie wymyslil [ dal ludziom dla niej przyklad : KAIN, gdzie wedlug swego widzi mi sie dal temy wyraz, kiedy skladal Bogu ofiare ! to raz, a dwa, to KAZDY, kiedy sie rodzi, jest potomkiem Adama i od samej malosci ma dryg do zlego, nawet nie potrzebuje od kogos przykladu zla ].
wiec, niech pan Bonio, lepiej zabawe w pilke zakonczy na tym, jak zakonczyla sie ostatnia kolejka po ligach. sytuacja wyjatkowa [ od nikogo nie zalezna, nawet of Fryzjera ], niech zostanie ogloszony na podstawie tej mistrz [ lecz bez brania udzialu w nadchodzacej edycji LM, jak i LE ]. i niech sie [ powinno to wyjsc od pana Bonia ] ten sezon powtorzy w tych samych skladach od 2020/2021, nowego sezonu.
bo to i tak, nie wiadomo co to bedzie jesienia ? i w przyszlym roku tez ? i, to z calym sportem. moze, trzeba sie bedzie przezucic na gre i kibicowanie ping-pongowi. juz dawno ten sport ma wprowadzona w zycie, odpowiednia odleglosc miedzy ludzka, to ogromny plus ! a, pamietajmy i o tym takze, ze zyjemy w specyficznych czasach, nie tylko dotyczacego sportu, pracy, lecz calej ludzkosci, biorac pod uwage, jej historie [ 2000 + 2000 + 2000 + 1000, jezeli ktos sie w tym chociaz pobieznie orientuje ]. a, czas nagli !
:idea: :idea: :idea: :love: :love: :love: :idea: :idea: :idea:

~Del Piero (niezalogowany)  07.05.2020, 08:14
Dajmy spokój, w każdych czasach trzeba żyć, czy to teraz czy kiedyś, zawsze grali w piłkę, człowiek aż potrzebuje tego, nie tylko dlatego, aby pograć, ale aby wypełnić pustkę po pracy, wszyscy potrzebujemy sportu. Ludzie są związani po 20, 30 lat i więcej ze sportem. Od 15 czerwca do sierpnia 15 można grać śmiało, zatem grajmy, nie dajmy się zwariować.

~futbolista (niezalogowany)  07.05.2020, 20:01
tylko bez machlojek. jezeli trzeba bedzie, ze wzgledu dac walkowera, bo tak wyszlo, to nalezy dac, a nie kamuflowac, bo z tym, to napewno bedzie najwiecej problemow. a grac, grac, to nalezy wziasc i to pod uwage, ze jest mowa o tym, ze wirus bedzie sie jeszcze dlugo ciagnal. i co wtedy ? ludzie na mecze nie beda i tak ze strachu przybywac. widac to juz i teraz, gdzie pomalu sie otwiera to i tamto, a ludzie mowia : nie nie, poczekamy, az sie ustabilizuje wszystko ! i tak jest teraz po calym swiecie. :love: :love: :love:

Zaloguj się, aby dodać komentarz ze swojego konta:

Login: Hasło:


Dodaj komentarz jako gość:

Autor



www.www.pomorskifutbol.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Są one wyłącznie opinią autorów. Komentarze zawierające treści obraźliwe lub wulgarne będą usuwane.
© Pomorski Futbol 2003-2024 WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE